Sidor

måndag 2 augusti 2010

Äter ihjäl sig

Undrar om mina bebisar kan göra det. Jag har alltså aldrig varit med på maken till kattungar som äter så mycket som dessa......något så otroligt. Som dom flesta nu vet så ger jag ju Gourmet blötmat. Visserligen äter ju dom stora också av det, men varje morgon och kväll så öppnar jag 8 burkar.....sen så öppnar jag 4-5 stycken under dagen. Och idag så har bebisarna dessutom fått oxhjärta OCH grillad kyckling. När dom äter så känns det som om det inte finns stopp någonstans. Men jag är ju så klart glad att dom äter, men som sagt....bara dom inte far illa av det. Jag har varit på väg flera gånger under veckan till att väga dom men jag har faktiskt kunnat låta bli :-) Men imorgon så.......
Idag så har jag sytt också, och nu är jag nästan klar med allt förarbete, det vill säga sy ihop 2 olika färger med varandra, och sedan sy en fåll (eller vad jag ska kalla det) på 10 cm. Så sammanlagt har jag nu 53 halvfärdiga kattbäddar :-) Ikväll så ska jag sätta mig ner och klippa ut lite hjärtan som jag ska sy och fylla, och meningen är väl då att jag ska sy 53, men om det blir ett hjärta till varje bädd återstår att se. Dessutom så har jag några tygremsor som inte är klara för jag har inte den andra färgen till dom. Kommer väl att ta med mig några till Norge, och sedan till Varberg, men först så ska jag sy till bebisarna som flyttar :-) Meningen var....och jag försökte....fota färgerna som jag har nu, men det såg inte alls bra ut.....man fick ingen riktig hum om färgerna :-)
Bebisarna mår bra......dom har hjälpt mig att sy. Varje gång jag hade någon av dom vid fötterna var jag tvungen att stänga av allt, och ta ut bebisarna och aktivera dom med något annat. Lilla Jamie satte sig nämligen på syfoten och maskinen startade :-) Fast dom är ju mest ute och leker på altanen när dom väl leker. Jag måste hela tiden se var dom är när jag går, för dom vill gärna sno sig runt mina fötter. Har tvättat Jamies ögon idag också....eller rättare sagt det gula, men det vill inte gå bort än, så hon kommer att ha det på fotograferingen imorgon....om jag inte redigerar dom bilderna vill säga. Tar ju så lång tid :-(
Tvättar ju mattor för fullt och här är två av dom. Vet inte varför med både dom vuxna och bebisarn agillar att ligga här. På bilden är det Jane, James och Julian som ligger avdeckade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck