Sidor

torsdag 19 augusti 2010

Nyckel till förråd



har jag varit och hämtat idag, och det kändes ok. Nu kan jag börja med att köra kartongerna som är packade, och jag kommer att börja med dom som är i förrådet här....sådant som jag inte behöver packa upp med en gång, saker som ska vara i förrådet sedan också. Och sedan så får jag väl börja tömma rummet där jag har samlat på mig en massa färdigpackade kartonger. Det känns som om det vore långt kvar innan flytten, men jag vet ju att det går fort ändå när jag har så mycket som jag ska hinna med.


Jag trodde häromdagen att Eva var på gång att gå in i löp igen, men det verkar som om jag har misstagit mig....igen. I början av veckan så började hon intressera sig för bebisarna precis som efter utställningen......dom var hennes, punkt slut. I 1½ dag höll jag koll på henne och när hon var för jobbig med bebisarna så stängde jag in henne. Men jag tycker ju så synd om henne för hon är jätteledsen. Så hon får vara ute med dom. Och dom ligger och sover hos henne.....eller Ellen. Men igår så började dom tutta på henne, och jag tog bort henne igen, och då blev hon helt galen. Hon har ingen mjölk......det tror jag iallafall inte.....men dom ligger där och suttar iallafall och trampar på henne. Och Eva njuter och är så lugn och harmonisk. Har kollat tuttarna på henne igen för att se om det finns mjölk, men jag kan inte se någon. 


OCH....allt som bebisarna gör, det gör Suzie också. Ligger dom hos Ellen så gör hon det också. Ser kul ut för hon är ju betydligt större än Ellen :-) Ligger dom hos Eva så är även Suzie där, och nu när bebisarna började tutta så testade Suzie också. Det känns som om Eva inte kommer i löp förrän bebisarna har flyttat, och som det ser ut nu så har jag ju 3 bebisar kvar till salu.....och om mindre än 1 månad så kommer det ju nya om allting går bra. Jaja......det blir som det blir. Vi tar det som det kommer. Risken med detta är att Pysen kanske hinner bli kastrat innan Eva känner för ett nyp.


Har grejat lite med denna bloggen idag också. Imorse så fick jag in juni månad, det tog väl nästan 2 timmar. Men det går fortare och fortare för nu har jag ju kommit på hur man gör. Vad jag gillar här är att man kan ha en klocka, och även en räknare, och det är ju något som jag har trånat efter i den andra bloggen också. Det som jag VERKLIGEN gillar är att jag slipper ladda upp i fotoalbum innan jag lägger in det i bloggen, jag kan lägga in direkt från datan. Dessutom.....om du klickar på bilden så kommer originalstorleken upp :-) Såg att det var många som bytte blogg. Idag så skrev dom att dom håller på att uppdatera serven.....tycker att man ska meddela om sådant innan dom sätter igång.


Här kan du se alla kartonger som jag har klara just nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck