Sidor

torsdag 12 augusti 2010

Kattbädd med hjärtan

Och jag är såååååååå nöjd :-) Jag har alltså idag sytt en massa hjärtan. Jag har klippt ut betydligt mer än vad jag har sytt, men 9 hjärtan blev det idag iallafall. Imorse när jag klippte ut så testade jag en massa olika metoder för att jag skulle bli nöjd. Bland annat så sydde jag raksöm och sedan så vände jag ut och in på hjärtat, men jag blev inte nöjd. Så jag kom på att nu när jag har rotat bland en massa papper i och med flytten så hittade jag manualen till min symaskin, en maskin som jag har haft i lite över 10 år. Jag bläddrade lite snabbt igenom den nu när jag hittade den och lade den åt sidan, för jag skulle titta mer. Och jag kollade idag. Det fanns ju en massa roliga saker att göra med den mer än just raksöm och sicksack som jag har kört jämt. Så jag testade mig fram till vad jag gillade, och detta blev alltså resultatet. Jag tog med mig hjärtat till tygaffären i Skeppshult för att köpa sidenband, och då sa hon...........Denna overlocksömmen blev ju jättebra till detta!!!!!VA!!!!!Har jag overlock på min GAMLA maskin. Hahahhah.....snacka om att vara ovetande i 10 år :-) Ja, hur som helst så kan du se resultatet här nedanför. Jag har bara sytt på hjärtat på denna bädden "lovade" Anngert att sätta ut det på bloggen ikväll :-) Varje hjärta tog väldigt lång tid att sy ihop....med tanke på att dom är så små. Men det går inte fort med att sy overlocksöm har jag konstaterat :-)



En närbild på hjärtat och knappen som är en katt....så klart :-)



Fjodor fick jag fösa bort hela tiden för han ville lägga sig i bädden. Så kom jag på att det kanske var bra om jag tog en bild med honom i så ni får en liten susning om hur stor bädden är.  Fjodor är ju rätt så stor ialafall, 4.8kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck