Sidor

onsdag 11 augusti 2010

Milla 4 veckor

Igår var det 4 veckor sedan hon åkte till Pysen på parning, men jag räknar ju som första parningsdagen som dagen efter....alltså idag 4 veckor. Och nu är jag ganska så säker på att hon är dräktig. Tuttarna är rosa, om än inte så där jättemycket. Men dom har blivit liksom fastade, och dessutom kan jag se en liten rundning på hennes mage :-) Redan nu så har hon blivit mycket gosigare än vad hon har varit på länge, och hon protesterar inte det minsta när jag ville titta på tuttarna. DESSUTOM så har hon börjat tvätta bebisarna. Den sista veckan har hon också sovit mycket mer än vad hon brukar.......Men hon äter dåligt och idag så mådde hon illa och spydde. När hon åkte till Pysen så vägde hon 3938g och när hon kom hem från honom hade hon gått ner till 3751. Vägde henne igår och då vägde hon 4165g, men som sagt hon har spytt idag, och idag visar väger 4113g. Jag vet att det är snurrigt nu, men huvudsaken är att jag själv förstår :-) Så sedan hon åkte TILL parningen med nergång, illamående och allt annat  har hon gått upp endast 175g. Jaja....det blir nog bra.....även om det är snurrigt idag. Blir bättre nästa vecka :-)
Annars så har jag faktiskt sytt hela dagen, och jag har varit på väg att ge upp 1 miljarder gånger. Det var mycket jobbigare att sy med den här krossade velouren, men jag kan ju liksom inte bara kasta det, rätt så onödigt så det är bara att sy vidare. Och trots att jag har sytt hela dagen så har jag inte sytt ihop mer än 12 bäddar.....och då är inte kuddarna som ska vara i sydda än :-( Men det blir väl bra det också. Ska nu först sy klart dessa så att det är gjort med kudde och allt. Kanske.....kanske eventuellt sättar jag på hjärtan....får se hur bökigt det är, för som det är nu har jag inte lust att sy ett enda stygn :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck