Sidor

måndag 14 december 2015

Zira 8 månader

Hipp Hurra för Zira och hennes syskon som idag alltså redan är 8 månader. Och om bara 2 månader kommer dom att räknas som vuxna. För varje månad som går och där Zira fortfarande inte har gått i löp är jag superglad. Både hennes mamma och mormor kom i löp när dom har varit runt 5-6 månader och det är lite jobbigt. Visserligen längtar jag efter bebisar med henne men innan dess ska lite tester tas, bland annat HCM.

Som ni kanske redan vet så blev ju Zira storasyster för 17 dagar sedan. Hon är jättemycket intresserad av dom, ögonen blir klotrunda när hon hälsar. Men hon har inte tagit steget som Lillan att hon ligger vid Mini och bebisarna. Och jag tycker nog att hon kan hålla sig från det. Blir tillräckligt jobbigt när dom små kommer ut för egen hand snart....Kan gissa att Zira kommer att tycka det är skitkul att jaga dom och leka med dom. Den sista månaden som har gått har hon blivit mycket lugnare. Alltså mycket lugnare. Nu gör hon som dom andra och sover sig igenom dagarna för att emellanåt ta sig en tur ut i rastgården. Hon älskar att tjattra på fåglarna som kommer för att äta. Och hade hon bara haft en  chans så skulle hon nog säkert kunna smaska i sig både en och två av dom. Dom fåglarna som är riktigt små har lyckats flyga in i rastgården mellan spjälorna. Men som tur är har jag sett dom i tid och fått ut dom igen.

Hon äter rätt så bra fortfarande, men köttet som hon får ska hon nu leka med istället. Måste ha stenkoll på var hon gömmer det, glömmer jag att kolla så kommer det säkert att lukta. Oftast hamnar dom under mattan i vardagsrummet. Hon äter alltså inte upp det. Som tur är så äter hon upp sina kycklinghjärtan. Denna månaden har hon inte gått upp så mycket. Vikten på henne idag är 3785g och under månaden som har gått har hon ökat med 119g.

Imorse när jag skulle ta bilder på henne började jag göra andra inställningar på kameran. Vilket höll på att sluta i katastrof då jag inte kommer ihåg hur det var innan jag testade. Men det är ju så mörkt inne nu så jag var tvungen att testa mig fram för att det skulle bli någon bild på henne.
























Bilderna nedanför tog jag härom kvällen. Hon gillar att ligga trångt :)




1 kommentar:

  1. Hon väger som Ricki och då är Ricki 3 år.. Tja den damen blir aldrig ngn tungviktare.
    Hon är bara för fin Zira. Grattis alla bebisarna

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck