Sidor

söndag 13 december 2015

Kattungar till salu

Idag är det söndag igen. Ingen vanlig söndag, det är 3:dje advent och dessutom Lucia. Inget av det som jag lägger större vikt på mer än att jag vill överleva denna dagen också så jag kan ringa tandläkaren imorgon. Var hos tandhygienisten måndagen som var, och där fick jag extra ont i en tand. Så det fick bli ett akut besök på torsdagen som slutade med att tandläkaren drog ut en tand. En tand som det inte var hål i. Men då jag har tandlossning och en massa annat så var detta med att dra ut tanden bästa alternativet. Hade jag lagat den....eller ja, försökt fixa så jag inte hade ont så hade jag kanske fått åka in med den tanden inom 1 vecka igen. Onödiga kostnader och en tand som dessutom inte gör någon nytta. Men det känns inte bra. Hon var ju på min framtand ett par gånger, tanden som är lös. Så nu har jag ont till och med över ögonbrynen. Tror att jag av en eller annan anledning har fått  infektion igen. För inga värktabletter hjälper och jag har svårt att äta det som måste tuggas/bitas av. Nog om det tråkiga.....Det blir vad det blir av det. Det är bara att "bita ihop" (vitsigt va!?)


Det är alltså dax för mig nu att skriva att bebisarna är till salu. Tar emot ska ni veta. Vill behålla alla i vanlig ordning. Tycker dom är super alla 3. Men som ni säkert vet, iallafall dom flesta av er så har jag extra förkärlek för paddor (och röda) Sen tokälskar jag ju färgen chokladsköldpadd smoke och alltså....Jag tycker Phoebe är urläcker med sin färg, så mycket rött också. Piper har nu öppnat sina ögon mer och mer och hon är helt oemotståndlig nu. Lite lik Holly jag hade i en annan kull. Så extra bilder på henne idag. Och nu kan nog till och med ni se att hon är långhår :) Många bilder idag.....och även fyra filmsnuttar

Prue söker en egen familj att flytta till







Piper söker en egen familj att flytta till



















Phoebe är under utvärdering. Vilket i detta fallet betyder att jag måste/önskar få ett ja från Benny. 







Häromdagen fick jag lite bilder av Lena som har Stenkatten's. Hon tog bilder på Zira när vi var på Ädelkattens utställning förra helgen. Bad henne skicka dom till mig utan att förminska dom. Kommer att beställa en förstoring då jag tycker bilderna blev kanon. Dom bilderna hon tog kommer här på bloggen. Har dock inte hundra bestämt mig för vilken bild det blir. Men dom 2 översta är mina favoriter







2 kommentarer:

  1. Så hedersamt att få ha med mina Zira-bilder i din blogg, Lotta. Du är ju läromästaren i foto! Är så glad när det lyckas ibland. Och Zira är ju född fotomodell o älskar kameran. O dina bäbisar o filmer är sååååå härliga!!!

    SvaraRadera
  2. Lilla Zira som inte kan låta bli att yttra sig :D Jag ger mig.. Hon är långhår och så söt så det är inte klokt.
    Inte kan väl Benny säga nej denna gången? Sötare och snyggare katt får man ju leta efter

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck