Sidor

söndag 27 december 2015

Älskade ungar

-Bebisarna....komkom! Jag ropar på dom så man kan tro att dom är döva.
-Jag kommer, vänta, jag kommer jättefort, skriker Prue tillbaka. Och vips så är hon hos mig och börjar klättra på mina lår då jag sitter ner.
-Vänta på mig. Det går inte lika fort för Piper.
- Det är ju snorhalt på golvet. Mina tofsar på tassarna gör ju att jag glider runt på golvet som Bambi på hal is! MATTEEEEEE, gör nåt, hjälp mig!

2 av 3 klättrar nu på mig. Jag undrar så klart varför inte Phoebe har kommit än.
-Phoebe....komkom.
-Jaja, jag kommer, sluta gapa. Jag har faktiskt hela dagen på mig. För jag vet vad det handlar om och jag vill inte äta det där äckliga idag heller...sådetså!!!!!

Morgonrutinerna har tagit fart på riktigt nu. Först går jag in till bebisarna och tänder vid 6-tiden. Dom ligger då fortfarande och sover, ingen djupsömn utan dom ligger och slumrar, sträcker lite på sig och slumrar igen. Går igenom deras lådor, kanske jag ser något som gör mig glad. Och imorse hände det, jag blev superglad när jag såg en lång bajsskorv. Vem som producerade och levererade den vet jag inte, vet bara att det inte var Phoebe för bara en kort stund senare så såg jag henne i en låda och när hon steg ut därifrån hade även hon lämnat bajs efter sig. Superduktiga tjejer. För det är ju så, när dom börjar äta riktig mat så börjar dom gå och bajsa på lådan.

Det där med mat tycker nu Prue och Piper är jättegott. Dom äter inte så mycket åt gången men flera gånger om dagen. Deras magsäck är ju inte så stor, kanske som en tumnagel. Phoebe gillar det inte alls...inte än....inte så hon äter själv. Jag stoppar i henne 4-5 tuggor (hennes mått). Men att försöka norpa åt sig en stor köttbit DET ville hon. Dom vuxna fick varsin bit med skinksnitsel och Phoebe försökte norpa åt sig från mormor. Lillan gick snällt ifrån sin bit och jag lät Phoebe hålla på med köttbiten. Det är ju inte så att hon tuggade och fick i sig något, det är hon för liten för än...Men hon slickade på köttbiten jättelänge. Och just det, mjukost tycker hon om, det äter hon utan problem.

Det är inte bara jag som har rutiner, även småtjejerna. När dom har ätit klart går dom till vattenskålen och tar sig en klunk (ja, alla tre). Sen går dom  vidare in i garderoben för ett besök på toan. Därefter går dom till ett av hörnen, inne i garderoben, tvättar sig lite och lägger sig ner för att sova 2-3 timmar. När dom sen vaknar igen är det full rulle, det ska lekas, klättras, busas och bitas. Sen är det mat och så börjar allt från början. Jag har tränat med dom jättemycket när det gäller att plocka upp dom. Nu är dom inte lika rädda för höjder och nu skriker inte någon av dom när man tar upp dom, så skönt.

Zira är en bra lektant tror jag. Dom busar även med henne. Men även mormor och mamma får sig en känga, bland annat så är det roligt med deras svansar. Att försöka fånga den och sen lyckas bita...det är lycka. Har ju även koll på dom vuxna tjejers vikt. Vill ju ha koll, speciellt när det finns ungar här. Imorgon är det 2 veckor sedan jag vägde dom. Lillan var jag extra nyfiken på. För sedan ungarna har börjat fått mat inne hos sig så är hon med och äter väldigt bra. Mini äter också superbra, men hon går ju ner i vikt då hon har ungar. Snart väger hon lika mycket/lite som när hon var på parning, det är bara 40g ner till. Önskar ju så klart att hon håller sig där sen men troligtvis gör hon inte det. Beror helt på hur mycket ungarna äter från henne. Zira äter bra hon också men inte alls så som hon gjorde för exempelvis 1 månad sedan. Hon är väldigt mycket inne med ungarna hon också, inte bara för lek, hon ligger där inne och sover. Så när alla sover ser jag inte en katt på 4-5 timmar från lunch till sen eftermiddag. Skönt iallafall att alla sover nattetid då dom befinner sig i sovrummet. Det enda jag hör är Lillan och Mini som kuttrar emellanåt när dom pratar med ungarna. Låter nästan som att dom är på väg in i löp fast utan det höga jamandet.
Vikterna på dom idag är (+- är 13 dagar)
Lillan 4027g +220g
Mini 4304g -1881g
Zira 3883g +98g

Prue













Piper









Phoebe








Det var ett tag sen som jag visade upp bilder på Zira så hon får vara med idag











1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck