Sidor

fredag 25 december 2015

Minis bebisar 4 veckor

-Men matte. måste du fota oss idag igen?
-Ja, det måste jag, ni fyller ju 4 veckor idag!
-Jaha.....Ingen ro ens när det är juldagen.

Att fota dom blir nu svårare och svårare för varje dag som går, dom blir ju mer och mer aktiva och rörliga för varje dag som går. I morse öppnade jag upp till dom ännu mer. Nu har dom tillgång till hela sovrummet också. Eventuellt får jag sätta ut en kisslåda där, får se hur det blir, beror helt på dom ifall dom känner att dom hinner till dom andra lådorna. Har endast avgränsat till Bennys sida av sängen då jag har ställt en toalåda till dom vuxna där ifall Mini behöver vara ensam inne med bebbarna....hon måste ju ha tillgång till en sådan då. Och jag tänker inte riskera att dom små får för sig att gå in i en sådan än. Att jag tog beslutet att öppna upp idag beror på att dom nu har börjat springa och behöver (enligt mig) mer utrymmer. Jag personligen tycker att dom behöver det för sin utveckling. Och utvecklas gör dom. Det går fort nu.

Den som slafsar i sig maten utan några som helst problem är Prue, vilket också syns på vikten. Piper kan ta ett par tuggor men sen går hon...och Phoebe är fortfarande lite skeptisk. Så under veckan ska jag alltså ta tag i det på allvar för nu tycker jag att dom ska äta alla själva av blötmaten. Dagens vikter och veckans viktuppgång är:
Prue 545g 0+ 109g
Piper 515g + 80g
Phoebe 514g +77g
Är supernöjd med alla vikter. Dom är ju bara 4 veckor och alla väger över ½kg

Prue
















Piper
















Phoebe
















1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck