Sidor

måndag 14 december 2015

Milla 9½ månad

Jag missade ju att skriva om henne och jag missade även att väga henne när hon blev 9 månader. Men det är ju egentligen inte hela världen, jag ser ju henne varje dag och jag ser att hon mår bra. Sedan hon var inne hos oss har hon börjat äta mycket bättre. Mamma har sagt att hon inte äter det ena eller det andra. Men nu har jag sagt till henne att inte stressa Milla med ätandet. Vill hon inte ha precis då så kan mamma låta det stå framme....Milla kommer ju att äta det inom kort iallafall.

Hon är en riktigt busmaja. Emellanåt lite elak kan jag tycka. Hon ger sig gärna på Tindra och Tindra är så snäll och gör inget tillbaka. Istället går Tindra undan. Innan imorse när jag var inne för att klippa klorna på dom båda och väga dom ville Milla gärna ge mig en lavett. Vet inte varför hon totalvägrar att klippa klor....annars ska hon ju vara uppe och med hela tiden. Idag väger hon iallafall 3170g och har sedan 3 veckor tillbaka gått upp med 145g. Tindra väger 3870g. Har ju fått ge henne lite dietmat, tyckte hon började bli tjock. För även om britter ska vara stora så ska dom ju inte bli feta, då blir det problem. Vikten som hon har nu tycker jag är alldeles lagom. Hon är ju ingen jättestor katt. Bilderna på Milla är tagna imorse. Bilder på Tindra fick jag inte, helt omöjligt. Så det får bli bilder som jag tog för inte så längesedan


Milla























Tindra




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck