Sidor

måndag 21 december 2015

Pipers högertass

Jag vet inte hur många av er som har läst OCH vet att det är Pipers högertass som har en defekt. Jag har liksom inte försökt dölja det på något sätt. Piper är den första på alla år som uppfödare som har fötts med en defekt. Och när hon föddes så kände jag inte alls för att låta avliva henne bara på grund av det. I mina ögon är hon lika mycket värd som sina syskon. Hon klarar sig galant trots detta och har inte det minsta ont av det. Hon föddes ju med det och känner inte till något annat. Jag ställde en fråga på en sida för uppfödare på FB och försökte leta och få ett svar. För jag själv visste ju inte ens vad jag skulle googla på. Det var inte så många som hade sett en sådan tass...faktiskt ingen. Men hjälp fick jag ändå, speciellt från Annette som letade upp lite länkar till mig. På en av sidorna som jag länkar till här går det att få lite mer information för den som är intresserad. Texten är på engelska så jag länkar till en sida där texten är svensk...alla kan ju faktiskt inte engelska. Det är väldigt intressant att läsa och lära sig något nytt, även om det är under tråkiga omständigheter.
https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fmessybeast.com%2Ffreak-feet.htm&edit-text&act=url

Hur som helst så är Piper till salu. När jag skriver efter stamtavlor till bebisarna har jag beslutat att sätta avelsförbud på henne. Jag vet inte om det är ärftligt eller inte, några säger att det är det, andra menar att det inte är det. Och jag vill inte chansa/riskera att det är så och att hon kanske i så fall får bebisar som också får sådana tassar. Priset för henne kommer att vara reducerat på grund av detta....Men hon kommer inte att skänkas bort eller säljas för ett par hundra ifall nu någon tror det och vill "slå till" och få en brittiskt korthår nästan gratis. Vill du ha pris och mer info går det bra att ringa till mig 0371-36105 eller skicka ett mail till tawallisbritter@hotmail.com
















Givetvis blir det bilder på Piper också, inte bara hennes tass















Jomenvisst, klart jag måste lägga upp minst en bild på dom andra två också. Och då kan jag ju också i samma veva berätta att jag har ökat deras utrymme lite till. Och i morse fick dom smaka på blötmat. Alla 3 åt av det, mest Piper och Prue. Phoebe tog bara ett par tuggor sen tyckte hon att det är bättre i mjölkbaren och traskade iväg. Tyvärr inga bilder på deras första måltid, för i vanlig ordning glömmer jag av att i och med dom får mat så ska mamman försöka äta upp allt, och så även idag, inte bara Mini, även Lillan och Zira ville ha så att ta foto samtidigt som jag kollade bebisarna och höll dom vuxna från tallriken gick liksom inte. Får låta bebisarna var själva imorgon när vi testar igen. Efter deras STORA måltid som kanske bestod i 5 "tuggor" fick dom matkoma som heter duga. Fast innan dom gick och la sig så tyckte Piper att hon nog måste gå och kissa först :)



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck