Sidor

måndag 7 december 2015

Ögon mot mig!

Igår när jag kom hem efter utställningen och tittade till bebisar, (givetvis efter en dusch och rena kläder för eventuella bakterier) så såg jag att Prue hade öppnat ögonen. Inte helt då, men hon hade öppnat dom. Och nu på morgonen hade även Phoebe börjat öppna. Bara Piper kvar men jag kan se att det är på gång. Prue och Phoebe var helt tysta när jag tog upp dom, bara Piper som gnydde lite. Men det har med all säkerhet att göra att dom har öppnat ögonen. Även om dom inte ser utan det bara är skuggigt så har dom lite mer koll. Och det är också nu som deras hörsel börjar komma...I samband med att ögonen öppnas så börjar deras hörselgångar öppnas. Mysko är det att det fungerar så. Tänk när dom öppnar ögonen helt, blir megasvårt att motstå dom. Dom får ett helt annat uttryck.



Prue




Piper





Phoebe




Utställningen igår fick som jag hoppades på och som jag förväntade mig. Såg redan på lördagskvällen att en annan röd hona i samma klass som Zira var där och var säker på att om hon var där på söndagen så skulle Zira få sitt första EX2, vilket hon också fick. Ingen av dessa röda tjejer var uppe för nominering då domaren inte tyckte att någon av dom höll mottot för att komma dit. Och där blev jag faktiskt förvånad för Ulrikas hona ÄR superfin. Precis 1 månad äldre än Zira och mer utvecklad. Och med tanke på att Zira hade samma  domare i Malmö där han tyckte att Zira var kanon, uppe för nominering och bara en massa lovord så var hon inget av det igår. Så ibland förstår jag mig inte alls på hur domarna tänker.

När det gäller Lillan så trodde jag att hon skulle förlora sitt cert igår. För första gången i sin "utställningskarriär" blev hon riktigt förbannad...på domaren. Hon spottade, fräste, morrade och visade tänderna. Har aldrig sett henne sådan. Domaren blev rädd och bara släppte henne. Visste inte om jag skulle dra henne eller vad jag skulle göra. I famnen på mig fortsatte hon morra dovt med blicken åt domaren och jag kände svansen piska mot min rygg. Vad som hände vet jag inte, vet bara att det var i samband med att domaren tog i ett av hennes öron. Men hur som helst fick hon sitt cert och i bedömningen stod det i slutet "Typiskt temperament för en padda" Ja skit samma....hon fick sitt cert. Får se hur hon är på sin nästa utställning. Ska också räkna hur många cert hon har kvar till Supreme och ta beslutet om hon ska vila en stund och ha bebisar...eller om vi fortsätter till Supreme.


Honan som "log" Zira med all rätt. Bild längst ner på Zira också. Dock är bilderna tagna inne burarna med dålig belysning...båda tjejerna har mycket bättre ögonfärg än vad bilderna visar.

Appelcat's Mrs Boss Ägare: Ulrika Eriksson





Zira


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck