Sidor

fredag 13 maj 2011

Tack Ingrid!!



Först vill jag tacka Ingrid för supertrevligt sällskap och eftermiddag. Ingrid, det är hon som har Katharine Hepburn från mig och hon ska ju också ha Nicole Kidman. Hon frågade mig tidigare om jag ville följa med henne och hämta hennes kattunge från La Chungita's en fin liten hona som är svartsilver. Eller hennes är det ju inte i den bemärkelsen utan hennes dotter Camillas. Klart jag ville följa med. Och nu var det alltså dax.  Eftermiddagen gick alldeles för fort.......som vanligt i trevligt sällskap. Tack också till Britt-Marie för god fika och för att jag fick kika på hennes katter. Hon har en hane som jag blev riktigt förtjust i, och stor är han också. Här kommer lite bilder som jag tog.


Här hemma går allting bra. När jag kom hem så fick jag en liten överraskning. Det var väl bara någon dag sedan som jag skrev att mina katter inte är på diskbänken. Idag hade dom varit det. Jag kokar ju kött till dom.....Kurt är HELT galen i det.....även bebisarna gillar det. När jag åkte så var det 3 benfria kotletter kvar som dom skulle få på kvällen........dom var nu borta. Vem som är boven i dramat vet jag inte, men jag misstänker Kurt. Antingen så hittar jag kött när jag dammsuger nästa gång, eller så har dom varit så duktiga så dom har smäckt i sig allt. Återstår att se. 
Pratade lite om mat hos Britt-Marie och hon berättade att hennes katter var helt tokiga i grishjärta. Här har jag testat kycklinghjärta och det gillade dom väl.....men jag tyckte det var lite äckligt. Också orsaken till att jag inte har köpt grishjärta, men ska nog göra det nästa gång jag åker till Värnamo. Hur som helst, hanen som jag gillar, Amadon......Han åt ½kg när han fick den maten. Den är visst bra för mycket.......får se om dom här hemma gillar det. 


La Chungita's Celebre








Hanen som jag gillar La Chungita's Amado




Den andra hanen Romarin vum Rousegaard





En vovve hade hon också, men jag kommer inte ihåg vad han heter






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck