Sidor

torsdag 19 maj 2011

Lunas frukost i sängen

Jahupp :-) Det är till att bli servad som en drottning....frukost i sängen. Kanske mer som "nattamacka"för klockan var inte mer än 03.20. Jag var rätt så slut i skallen igår kväll, det hade ju varit en tidig morgon och intensiv dag med lång resa, och jag kände att jag hade hela Halmstads sandstrand i ögonen. Men det blev ingen sova ändå. Jag hade bestämt mig för att sova inne med Luna vilket jag också gjorde. Gosade med henne flera flera gånger, men varje gång som jag försökte ta henne stack hon. Sedan någon gång mitt i natten så pep hon. Det var ett sådant där pip
-Kela med mig.....Jag känner mig ensam.....Hallå...finns det någon här. Hon låg ju under sängen och denna gången när jag stoppade ner handen för att ta upp henne stack hon inte. Utan hon började SPINNA. När jag tog upp henne så lade hon sig vid sidan av min mage....jag låg också på sidan. Och så sträckte hon ut tassarna mot mitt lår. Jag fick gosa med henne så mycket jag ville, hon spann, och till slut somnade hon hos mig. Och där låg hon och sov resten av natten.

Själv sov jag lite i omgångar, värk både i rygg och nacke. Så när klockan var runt 3-tiden så var jag uppe och sprang igen. Luna hade också vaknat så jag försökte ställa henne nere på golvet vid maten så att hon får i sig lite mat, men hon ville inte ha någon utan hoppade upp i sängen igen.....inte under :-) Så jag tog upp maten till henne, men hon ville inte ha ändå. Då tog jag lite av såsen på mitt finger och sträckte mot henne.......DÅ började hon slicka mitt finger :-) Men fortfarande ville hon inte äta från fatet.....Det tog väl 5 minuter av att slicka maten från mitt finger innan hon började äta själv. Jag låg då i sängen och medan jag låg där och tittade på henne somnade jag. Vaknade av att hon krafsade i toan, vilket kändes superskönt. Hon hade ju inte varit på toan sedan vi åkte från hennes uppfödare. Efteråt hoppade hon upp i sängen igen och började leka med mina fötter. Det går framåt, men trots det så är hon en rädd och skygg liten kizze. Jag kommer att lägga ner mycket tid på henne för att hon ska känna sig trygg hos oss. Det räcker att jag tar fram handen för att klappa henne på huvudet så ryggar hon tillbaka. Det är ju inget som jag är van vid. Alla katterna här hemma ska ju vara med överallt, och beklagar sig om man inte gosar/klappar/leker med dom.

Nu på morgonen ska jag iväg med mamma att handla...pension ni vet. Så hon får vara här inne själv ett par timmar. När jag kommer hem så ska jag låta henne komma ut lite till dom andra.....en åt gången. Och det är något som måste fungera för rummet kommer att vara upptaget resten av eftermiddagen och några dagar framåt. Leeloo kommer tillbaka till Fjodor för parning. Det tog sig inte förra gången. Ni vet....hon låg på sifan och hade sig. Nu berättade matte att när hon klappade henne över baken så lade hon sig riktigt så förhoppningsvis kommer hon att vara annorlunda denna gången.










2 kommentarer:

  1. Åhh vad härlig färg hon har Lotta!!! Hoppas och tror att hon med säkerhet blir exakt lika social och go som alla dina andra kizzar!!
    Pst....om hon någon gång i framtiden får en hona i samma färg, kan du anse den som bokad redan nu ;))/ pöss & kram

    SvaraRadera
  2. GRATTIS Lotta till din fina, vackra tjej hon är jättesött och har superläcker färg!!!!!

    Kramis och hoppas allt är bra med dig?

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck