Sidor

torsdag 12 maj 2011

Sorg

inom kattvärlden. Förra veckan så dog en uppfödarvän till mig i en hemskt tragisk olycka...helt onödigt. Det är Kerstin på S*Sagohöjdens. Jag har träffat henne personligen och även haft mailkontakt med henne där hon kom med en hel del kloka råd. Förra året när jag var på utställningen i Vårgårda så kom hon och kikade på mina katter. Vi ställer ju inte i samma förbund, och då hon bodde i närheten så kom hon alltså på besök. Vad som hände henne vet säkert dom flesta nu, men jag vill ändå inte skriva det här i bloggen. Vad jag vill ha "sagt" med detta är att jag mår inte så bra känslomässigt just nu. Även om hon inte var riktigt nära vän så tog det här hårt på mig och jag tänker och har tänkt på henne allt sedan hon dog. Mina tankar går till hennes närmaste och hennes goda vänner. Vila i fred Kerstin.

Utöver sorgen av Kerstin så dog min moster i måndags.....alltså inget slut på eländet, även om min moster dog en naturlig död. Allt detta hemska som har hänt bara den senaste veckan har fått mig att tänka till lite om mig själv. Jag har redan tidigare haft funderingar om det, men inte kommit så långt. Jag måste helt enkelt sätta mig ner och skriva.....ett dokument eller något liknande......om vad jag vill om jag skulle gå och dö. Man vet ju aldrig vad som kan hända i morgon och tur är väl det. Men jag känner att jag vill skriva ner vad jag vill när det gäller mina katter, vem jag skulle vilja ta hand om vem om man säger så. För hur det än är så tror jag itne att Benny vare sig kan eller vill ta hand om alla. Mmmmmm....som sagt......jag får nog ta mig en riktig funderare över det. Jag är ju liksom inte 20 längre. Nääääää......jag har ingen åldersnoja, men jag vill underlätta för mina närmaste om något skulle hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck