Sidor

torsdag 12 maj 2011

Lek och bus

är det här så gott som hela dagarna. Som jag har skrivit tidigare så är bebisarna överallt, och jag låter dom vara överallt....nästan. Detsamma gäller dom som för dom vuxna. Får inte vara på diskbänken, dit dom små i och för sig inte kommer än....och dom får inte vara på köksbordet när vi äter eller har besök. Och alla är duktiga och "lyssnar" förutom Mick. Han bara SKA vara med överallt.....spelar ingen roll hur många gånger jag sätter ner honom på golvet, eller sprutar med vattenflaskan så bryr han sig inte.....han är uppe illa kvickt igen.

I vardagsrummet har jag skålar på bordet. Dom skålarna är väldigt eftertraktade. I vanliga fall så har jag godis i dom men nu när det är bebisar hemma är dom tomma......annars har jag godis överallt. Emellanåt kan det hamna någon av katternas leksak där när jag dammsuger och bara plockar upp om det är något som jag har glömt att plocka upp tidigare. Och det vet bebisarna. Så dom är uppe där ofta och tittar efter saker. Jag har filmat Noah under två av dessa lekstunder.

När dom inte leker eller äter så sover dom ju. Och dom har så helt underbara stilar........pappa Fjodor upp i dagen. Ligger i dom allra konstigaste ställningarna.........att dom inte får ont. Eller att domi nte känner kvävkänsla när dom ligger med huvudet utanför bädden. Det absolut härligaste är när jag lägger mig i datarummet emellanåt när jag inte kan sova i sovrummet. Då har jag alla 7 bebisarna i sängen som ligger och sover.....mysfaktor 110%. Mer eller mindre alla bebisar från mig är sociala och ska vara med, men ingen, och då menar jag INGEN har varit som Mick. Han är helt otrolig.......Så snart man sätter sig så är han med uppe........han ska både leka och gosa. Och hans spinneri går inte av för hackor.


Här är det Nikki som slumrar







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck