Sidor

söndag 26 juni 2016

Underbara morgon!

Klockan är strax 03.30 när jag går upp. Laddar perkulatorn med kaffe och i väntan på det tar jag mig en cappuciino, lagom tills den är klar har jag varit och öppnat upp allt som går att öppna. Det är så underbart svalt och skönt ute, "bara" 18 grader. Så det går bra att öppna upp och få in den friska luften och det får stå öppet så länge det är svalare ute än inne. För inne är det katastrof alltså. Visserligen just nu 27 grader och jag kan blinka utan att svettas. Dom senaste dagarna har golvfläkten varit på dygnet runt. Har bara 1 så den har fått flytta mellan sovrum, vardagsrum och kök. Måste bara investera i en till. Men det bästa hade ju ändå varit att skaffa en ac, dom ger ju bäst svalka. En portabel vore bra och inte lika dyr. När kaffet är klart tar jag med mig muggen och sätter mig ute i rastgården. Och njuter, jisses vad jag NJUTER. Går inte ens att beskriva, finns inget som kan beskriva känslan. Klockan är då inte ens 4, det är lugnt och skönt, inga j***a hundar som skäller för att man är ute. Dom få gångerna man eventuellt lyckas sova lite längre på morgonen så blir man ALLTID väckt av dom.

Midsommarhelgen har varit kanon. I torsdags hade jag besök av Roger, en nyfunnen vän som jag känner det kan bli väldigt nära kontakt med. En av mina kattungeköpare Ingrid Arklund som har Tylökatten hade läst på min blogg om bebisarna som inte vill ha ersättningen jag gav dom så hon kom till undsättning med getmjölk. Som bebisarna gärna smackade i sig. Guld värt, tusen tack Ingrid. Att åka 14 mil tur/retur i midsommartrafik är ju inte det ultimata., speciellt inte när det gäller Nissastigen och dom flesta ska ner till Halmstad. Midsommarafton spenderade jag hemma, mestadels i sängen med bebisarna då dom ska ha mat och gosas med. Det blev en hel del häng i sängen igår också. Elisabeth och Roy var på besök och så klart vill Elisabeth gosa med sin lilla tjej Ophelia. Även Miranda och Atlas fick sin del. Medan bebisarna tog sig en lur käkade vi middag och satt ute i rastgården och svettades. Så varmt och kvavt alltså.

Bebisarna tar alltså gärna getmjölken. I fredags kväll så åt Ophelia och Atlas alldeles själva av blötmaten på fatet, inte så mycket men det räckte för att dom skulle få mersmak. Igår morse åt dom kanonbra. Miranda är fortfarande skeptisk men det kommer nog vilken dag som helst. Henne får jag stoppa maten i munnen till om jag vill att hon ska få i sig något. När vi ligger i sängen och gosar så går dom omkring och kollar nyfiket, dom klättrar på mig och upp på kuddarna. Dom kommer och lägger sig tätt intill mig för att få massor av gos, ligger där på rygg och sprattlar med sina små tassar. Emellanåt så leker dom med varandra, mest blir det till att försöka bita varandra....Miranda lyckas bra med det. Ofta är det Ophelia som blir biten, gärna då i tassen. Men så stoppar hon typ tassen i Mirandas mun så det blir ju liksom serverat på fat.

Idag ska Lillan få flytta till Josefin och Marcus fram till att Zira får sina bebisar. Jag vågar alltså inte ha henne hemma, jag är så stressad över att Zira ska förlora sina bebisar på grund av att Lillan är på henne precis hela tiden. Nu har det ju varit så här i snart 7 veckor och Zira behöver lugnet nu innan bebisarna kommer. Hade hon inte varit dräktig och Lillan varit på henne hade jag låtit dom "göra upp" så det blir lugnt här. Men den dunsten får dom alltså ta när Zira inte har bebisar i magen. Dock är Lillan lite lugnare när bebisarna är i vardagsrummet, då ska hon passa dom, tvätta dom lite kan också behövas tycker hon. Hon går fortfarande med en leksak i munnen och letar efter Love


Som sagt, härlig morgon ute







Fåglarna utanför är spännande att spana på...varje dag :)





En syrsa gick vilse ute på soldäcket



Zira svalkar magen på plattorna




Och Lillan tar det lugnt uppe på kullen





Hade inte för avsikt att ta bilder på bebisarna idag och lägga ut....Blir ju en del imorgon. Men kameran åkte fram och givetvis ska dom ut på bloggen. Tog med deras bädd ut så dom kände sig lite tryggare men där låg dom inte länge, max 1 minut







Spännande saker finns att utforska. Och då dom inte är rumsrena än satt jag med dom nere på golvet









Upp i soffan 




Dock inte själva, jag fick hjälpa till























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck