Sidor

lördag 11 juni 2016

Phoebe

Det händer många gånger att jag saknar att ha Phoebe hemma. Men jag gjorde ändå rätt i att låta henne bo kvar hos Josefin och Marcus, hon har det kanonbra hemma hos dom och blir bortskämd som den lilla prinsessa hon är. Från att ha varit totalt osocial, man fick ju knappt klappa henne har hon nu blivit lite översocial och ska vara med överallt. Hon gillar verkligen att man gosar med henne nu. Jag har det bra som bara har 10 minuter dit och kan hälsa på när lusten kommer. Igår var jag iväg en sväng och tog lite bilder på henne. Men hon är precis som Zira, så snart hon hör kameran tror hon att jag har en vippa i andra handen. Så det blir många kort tagna innan man får något som är bra. Men även bilderna som blir bra ser knäppa ut på henne ibland. Hon är så urvuxen tycker jag, dessutom så lurar hennes markeringar jättemycket. Hon gör sig helt klart bäst live.

















Igår hade jag en jobbig dag med Milla och bebisarna. Inte bebisarna egentligen. Men Milla mådde inte bra, hon spydde nästan hela dagen. Och bebisarna fick ingen mat av henne så jag försökte ge ersättning.Gick inte så bra, dom bara spottade ut det. Där kom återigen tankarna på att jag verkligen ska lägga ner för jag  orkar inte. Var väldigt nära att jag kontaktade en person som är intresserad av Miranda och säga att hon kunde ta henne iallafall. Men så tittar jag på henne, Miranda alltså, och känner att låter jag henne flytta så kommer det vara ett av mina sämsta beslut någonsin. Så jag får kämpa på. Då Milla inte ville gå in till dom och ge dom di och jag inte fick i dom ersättning fick jag ta till andra metoder. Jag tog helt enkelt in bebisarna till Milla som låg i sängen. Och för att hon skulle ligga kvar fick jag ligga vid och hålla sällskap så länge bebisarna åt. Så till slut gick det bra iallafall. Vägningen i morse visade att dom trots allt fick i sig lite. Men det är Miranda som hävdar sig och tar för sig så mycket hon bara orkar.

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck