Sidor

tisdag 7 juni 2016

Billig renovering

Har man bara lusten och orken så kan man göra en hel del för att förnya eller försköna något. I samma veva som jag lät köksluckorna lackas så beställde jag en fogpenna. Fogarna mellan kaklet i köket var riktigt äckliga och jag hade försökt med flera olika medel att tvätta bort det men det gick inte. Beställde då även kakeldekor. Men ingenting av det blev gjort för när luckorna var uppe och allt var klart tappade jag andan och orkade inte fortsätta. Trodde också att det skulle lång tid och mycket tålamod och vid det tillfället orkade jag bara inte. Häromdagen var det så varmt och kvavt så jag orkade inte vistas ute. Och då tog jag tag i kakelprojektet. När jag var klar blev jag nästan sur på mig själv att jag inte gjorde det med en gång. Gick både snabbt och enkelt. Och blev kanonfint. Pennan kostade inte mer än 139:- och kakeldekoren 40:- Grönsakerna med vattenstänk ovanför spisen kostade 159:-


Bara att plocka bort allt som var här och först tvätta kaklet. Passade samtidigt på att diska allt, och även perkulatorn och tassimomaskinen fick sig en omgång



En titt på närmare håll




Och skillnaden ser man tydligt, eller hur




Extra mycket blir det ju vid spisen och här syns skillnaden mest




Allting klart. Nu ser det rent och snyggt ut







Grönsakerna ovanför spisen blev pricken över i:et




Så här ser pennan ut





Trodde bebisarna kanske skulle ha öppnat ögonen idag, iallafall en av dom. Men noop, inget än. Men man ser tydligt iallafall att det är på gång. Och dom är så underbart söta alltså!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck