Sidor

söndag 17 juli 2011

Jamie 7 veckor

Och jag har faktiskt räknat flera gånger så jag verkligen har räknat rätt.....hon är så stor. Och jodå, jag har räknat rätt :) Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men orolig är jag iallafall för henne. Hon har ju mer än 2 veckor kvar, idag är det bara dag 49 för henne. Och om hon går 65 dagar så har hon hela 16 dagar kvar......HUR ska detta sluta?????
Hennes älsklingsplats är golvet inne på toan.......inne i duschen. Är nog svalast där kan jag tänka mig. Fast i och för sig så är det ju inte så varmt ute. Hon äter riktigt bra, och så snart jag öppnar skåpet där maten är börjar hon prata med mig. Jag har ju nu också känt hennes bebisar röra på sig. Och ni ska veta att jag är nyfiken över vad hon har i magen. Är så otroligt spännande. Idag väger Jamie 3907g och har under veckan gått upp med 223g, sammanlagt har hon ökat med 881g.
Som ni vet så för jag ju statistik (eller vad jag ska kalla det för) när det gäller mina katter, och jag är noga med att väga dom när dom är dräktiga. Jag har nu då räknat lite på det och jämfört med Tindra och tidigare kullar, men jag ska bespara er det. Istället så kan ni ju få gissa hur många NI tror att hon kan ha i magen :) Jag kan ju säga som så att det är ingen av mina honor som varit dräktiga tidigare har gått upp så mycket fram till idag. Inte ens Milla som är en stor hona och som parades med en stor hane och fick 6 bebisar (Kurt är född i den kullen) Milla hade gått upp 745g :) Så ja.....Jag är nervös :(






Och i samma veva nu då så får jag ta med Suzie......Ni vet, jag har ju ingen koll alls när det gäller henne. Mer än att hon har precis samma sätt som när hon väntade Mick. Inte så mycket till att ligga och sova och bara ta det lugnt. Men hon äter bättre denna gången. Det vill säga......OM hon är dräktig. Idag väger Suzie 4220g och hon har under veckan gått upp med 315g Jag TROR att hon kan vara runt vecka 8-8½

1 kommentar:

  1. åh så mysigt med bebbar!! Skulle tippa på 6 bebbar hos Jamie & 3 på Suzie...... väntar med stor spänning!! Kramiz

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck