Sidor

söndag 10 juli 2011

Jamie 6 veckor

Ojojoj, vad den lilla damens mage växer. Undrar om jag behöver vara orolig???? Det är ju hennes första kull och hon har idag alltså gått 6 veckor, 42 dagar, och det är ju lite mer än 3 veckor kvar. Och ja, jag har räknat rätt :) Hon är helt galen i mat nu. Inte så att hon egentligen äter så mycket mer, men hon äter väldigt ofta. Hennes illamående har gått över helt. Jag har försökt känna bebisarna nu i 2-3 dagar men kan inte känna dom än. Hennes vikt idag är 3684g och hon har under veckan gått upp med 269g, sammanlagt 658g
En liten notis.
När Tindra väntade N-kullen gick hon sammanlagt upp 491g (6 bebbar) på dag 42....kullen innan J-kullen där Jamie är född gick hon upp 310g (5 bebbar)










Och sen så är det ju Suzie. Alltså, jag tror att hon ska ha bebis. Jag har ingen susning, men jag tror det.Jag har ju anmält henne till utställningen i Nyköping, men jag ska ringa och dra den imorgon. Hon har liksom samma beteende som när hon väntade Mick. Och OM hon ska så KAN det komma något runt den 27-28-29 juli, alltså bara om cirka 2 veckor. Isåfall ska hon vara någonstans runt 7 veckor. När hon väntade Mick så hade hon gått upp sammanlagt 485g vid 7 veckor, och nu har hon gått upp med 512g. Även en annan uppfödare som såg henne igår trodde att hon kunde vara dräktig. Jag kan känna en liten bula, den syns också för den delen när hon går. Jag vågar dock inte ta något ultraljud på henne. Vill inte riskera att hon får för tidigt ifall att det är så att hon ska ha en liten.




2 kommentarer:

  1. Å vad roligt!!!! väntar med spämming!! kramiz

    SvaraRadera
  2. Oj Oj Oj så spännande!!! Jag blir ju alldeles avis .....
    Kram!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck