Sidor

måndag 12 april 2010

Tindra 1 vecka

Alltså, idag så är det en vecka sedan hon parades. Vet ju så klart fortfarande inte om hon är dräktig eller inte, men hur som helst så väger jag henne. Idag väger hon 3060g och har gått ner 75g. Vägde också Fjodor för att kolla, och han hade också gått ner med 35g under veckan...idag väger han 4195g. Och jag som trodde att han skulle gå upp nu när han har blivit lite lugnare efter parningen. När Mariané var här lördag kväll tyckte hon att han var stor, och att man till och med kunde se att kindpåsarna har börjat komma så smått. Man är nog hemmablind :-)
Nu har jag snart hela rastgården i vardagsrummet. Suzie bär in löv....fortfarande...Dino och Fjodor bär in maskarna. Åååå vad jag tycker att dom är äckliga. Innan var det Dino som har burit in dom varje år och nu kommer dom alltså i dubbel uppsättning. Men jag får väl kanske ändå vara glad att dom inte äter upp dom utan leker med dom. Och så får jag hoppas att Suzies mani för löv avtar så småningom.
Det har inte varit så mycket fart på mig idag heller....känner fortfarande av lördagen i Malmö...träningsvärk. Men jag har pratat en del i telefon. Jag får börja planera lite tidigare denna gången inför utställningen i Vårgårda om 2 veckor. Lotta som har Bella skulle ju egentligen köra till Anneli i Skepplanda, men det blir så lång restid för henne bara till Alingsås. Så på fredagen kommer hon till mig och åker ihop med mig och Kety. Dessutom så ska Josephine också åka med....hon ska vara assistent. Sådana är det alltid ont av på utställningar så all hjälp är välkommen. I och med att vi ska bo hos Lena som har Mia och Bus (Cameron Dias & Bruce Willis) så är det ju en hel del extra som man ska ha med sig. Men det går nog säkert bra....är rätt så duktig på att packa :-)
Imorgon bitti ska jag till tandläkaren igen...JOBBIGT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck