Sidor

torsdag 1 april 2010

Tandläkaren

Har jag varit hos idag igen. Och nej, det är inget aprilskämt. Tanden som han lagade provisoriskt förra veckan för att rotfylla den om 2 veckor är borta. Kändes bra dom första kanske 2-3 dagarna men sedan har det blivit värre igen. JAG ville dra ut den ( fast jag var så rädd) förra veckan, men han tyckte att den ändå såg så bra ut att han ville laga den. Men idag tyckte han alltså inte att lagning var något alternativ längre. Jag hade återigen fått stor inflammation och som sagt.......tanden drogs ut. Fast först efter att jag fick ta 8 bedövningssprutor. När han väl drog ut den var jag väldigt förvånad, för det gjorde inte ont ett dugg. Kanske, kanske jag kan våga gå till tandis iallafall och fixa mina tänder. Men hur det blir sen när bedövningen har släppt är en annan femma. Tack vare att han hade satt en provisorisk lagning så fick jag också ett tryck i tänderna på ovansidan, och där är det en tand som också gör ont nu. Men det kanske klarar sig till efter påsk nu när det inte finns någon tand att skava mot. Hmmmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck