Sidor

fredag 30 april 2010

Redan fredag

Denna veckan har verkligen gått fort. Och då har jag ändå inte gjort så mycket. Jag tycker att det är skönt att veckorna går fort...längtar verkligen efter bebisar här hemma.
Dino har fått sina klor klippta idag. Förstår inte att dom växer så fort på honom. Det var ju inte så längesedan som jag klippte dom. Men jag kände igår kväll när han kom upp till mig och började trampa att det var dax igen. Dom andra är ju nyklippta så där har jag inget att göra. Det märks på katterna att dom har varit borta hela helgen....dom har varit lika trötta dom jag. Och Tindra är också trött. Hon kan sitta och somna sittandes. Hon har ju varit så dålig på att äta den sista tiden. Igår så hade jag fläskfilé till middag och som vanligt så fick katterna också. DET åt minsann Tindra, och hon ville hela tiden ha mer. Men jag vet inte hur bra det är att få så mycket rått kött.....men hon fick lite mer än dom andra. Har försökt locka henne med olika sorter på maten, men hon ratar allt. Eller egentligen inte....hon äter av all, men som sagt, bara lite.
Igår så tänkte jag att vi skulle grilla idag. Så på morgonen gjorde jag pastasallad så att den skulle få dra under dagen...den blir godast då. Och kycklingfiléerna marinerade jag så att dom också skulle dra under dagen. Nu blev det ingen grillning. Imorse var det rätt så skönt ute, men under dagen så har det regnat, så jag har fått steka filéerna istället. Lika gott så klart, men jag gillar lukten av grillat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck