Sidor

onsdag 21 april 2010

Dino har badat

idag. Han ska inte med på utställningen, men jag tyckte att det behövdes. Han har blivit konstig i pälsen, och jag tror att det beror på medicinen han får.....pälsen har liksom blivit flötig, och svår att kamma/borsta. Hans päls brukar inte behövas borstas, men jag vet att han gillar att jag borstar honom så då brukar jag göra det lite varje dag. Men den senaste veckan har det bara varit jobbigt. Nu ikväll fick han njuta en låååång stund när han låg i mitt knä och halvsov. Lilla gubben.......
Idag har vi haft konstigt väder. Sol blandat med regn, snö och hagel. Det var inget roligt alls. Inget som blev liggandes men ändå....Jag vill ha sol och värme nu så att det börjar grönska. Har under eftermiddagen varit så grymt irriterad så jag höll på att smälla av. Förra måndagen så skulle Benny försöka sig på att såga ner häcken. Vi pratade om det förra året, men då ingen av oss visste hur vi skulle göra blev inget gjort. Nu försökte han, men det såg bedrövligt ut.....en vågig häck vill man ju inte ha. Så jag sa till honom att vi skulle ringa en kille som klipper. Hittade en annons uppsatt i en av affärerna här nere. Så när jag ringde honom så kunde han inte den dagen för han hade gjort sig illa i foten, och skulle komma nu i måndag, en vecka senare.. Men han kom inte. Så jag ringde till han igår igen, men ingen svarade. När klockan var 21.50 ringde min mobil, och då var det denna killen/mannen. Han hade fått förhinder i måndags  och skulle då komma idag vid 15-tiden. Tror ni han kom? Nääää. Så jag ringde honom igen. Och då vet han inte vad jag pratar om. Han hade minsann inte pratat med mig igår kväll. Han menade på att han överhuvudtaget inte har pratat med mig, och att han INTE klipper häckar. Herregud människa...var han full eller? Jag höll på att spricka av ilska, och det är inte ofta jag blir så arg. Hallå eller....jag hade ju hans nummer i min mobil och även klockslaget...men nädå!!!!!
Jaja...vi får hitta en annan lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck