Sidor

lördag 30 april 2016

Milla 5 veckor

Dessa 5 veckor innebär 35 dagar, hon har alltså gått lite mer än halva tiden (dom brukar gå 65 dagar) Fostren (bebisarna alltså) är väl runt 33 millimeter. Millas mage tyckte jag ju visade sig redan förra veckan. Den har inte blivit så mycket större nu men syns gör det med tanke på hur Milla såg ut innan parningen.
Annars är hon mer eller mindre som vanligt. Hon vilar visserligen mer är tidigare men hon är lika tjatig fortfarande...kanske har det avtagit ytterst lite. Redan nu så har planeringarna inför hennes förlossning börjat. Fast det är mest för min mammas skull som vill ha det mesta klart. Havregrynen är inhandlade, mjölkersättningen är beställd. Ska hämta 2-3 lådor som hon kan ha som bolåda och välja någon av dom. Fast det som behövs inför själva förlossningen får hon allt vänta med. Igår kväll när jag var hos veterinären med Love för att vaccinera honom pratade jag med Ulrika att IFALL något skulle hända så kunde jag ringa till henne...så nu är det också fixat. Ifall är mer en säkerhetsgrej för mig. Brukar kunna fixa allt men skulle någon av bebisarna få vätska i lungorna är det bra att ha henne så nära så hon eventuellt kan medicinera då det i dom fallen nästan räknas i minuter på vad som kan hända. Men äsch...Jag är lika nojjig som vanligt. Dessutom har jag för någon dag sedan kommit på vad bebisarna ska ha för namn :)
Dagens vikt är 3285g och hon har under veckan ökat med 110g, sammanlagt nu 289g



Så här såg det ut förra veckan


Och så här ser det ut idag. Tror ni också ser en liten skillnad. Kul att hon poserade nästan på pricken likadant nu som då



Resten av bilderna jag tog för en stund sedan




Försökte få till bilder när hon går, då syns magen mest. Men det gick inte, hon skulle efter mig hela tiden






 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck