Sidor

lördag 9 april 2016

Milla 2 veckor

Trots att det bara har gått 2 veckor så tror jag faktiskt att det har tagit sig. Hundra är jag ju så klart inte, men jo...så är det nog. Ibland är det så att när en hona är dräktig första gången så kan man ibland se rosa tuttar tidigare. Och det är vad jag har sett idag. Även om det var med nöd och näppe för jisses vad hon krånglade. Gick absolut inte att få henne att ligga och när jag ställde henne  upp, alltså tog upp henne så hon stod på baktassarna blev hon jättesur på mig. Jag skulle minsann inte pilla på hennes mage och hennes tuttar. Jag hade ju med mig kameran för jag tänkte fota en tutte men det fanns inte en chans. Jag är lite förvånad över trycket över dessa eventuellt blivande kattungar, det finns redan flera som har visat sitt intresse.
Tidigare kunde hon vara vaken mitt i natten ett par gånger men nu sover hon hela natten utan att gå upp för att kissa eller äta, hon sover även mer under dagen. Hennes vikt idag är 3028g och hon har ökat med 43g denna veckan


Det syns tydligt att min lilla danska är sur på mig idag











Det händer lite i mina lådor som jag planterade förra veckan. Igår var det bara en bytta som visade skott som kommit upp, det var gurkan. Imorse när jag var inne så hade det fullkomligt exploderat. Lite kul att se, trodde det skulle ta längre tid.





Igår tog jag tag i att få ordning på altanen. Har haft tanke på att börja tidigare under veckan men det har ju regnat hela tiden. Så igår var det uppehåll så jag började såga ut allt till väggen som är utmed golvet. Regnar det under dagen så kan jag börja med att skruva dit allt. Men innan dess har jag förhoppningsvis sågat ut brädorna till den övre väggen också. Och jag kan fortfarande inte fatta varför det har blivit så mycket mögel. I och för sig var det ju inte impregnerat men det var ju målat. Jaja, nu blir det annat.


Urk...blääää






Blir nog bra när det blir klart.





1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck