Sidor

tisdag 12 april 2016

Renovering utemöbler

När brorsan John flyttade lämnade han kvar utemöblerna på sin altan. Dom skulle slängas för dom var inte så fina, hade blivit mögliga och rangliga. I början sa jag att jag kunde ta dom men när jag såg dom ångrade jag mig, blev lite för mycket arbete tyckte jag. Men efter att ha pratat med Benny så tog jag hem dom iallafall. Jag är väl inte rädd för lite arbete och att se skillnaden gör det bara roligt. Dessutom så kändes det onödigt att köpa nya möbler som vi ska ha ute i rastgården. Vi har ju letat efter begagnat.

Nu har dessa utemöbler stått i förrådet i väntan på fint väder. Det var kanon igår så då tog jag ut dom, och högtryckstvätten. Det tog tid innan det blev klart och jag blev inte riktigt nöjd, tyckte inte jag fick bort det mörka. Men efter att det började torka mer och mer blev det faktiskt bättre. Senare idag kommer jag att ta fram slipen och slipa ner allt det ruggiga som blev i och med högtrycken. Och SEN när det blir riktigt varmt ute ska jag måla dom vita. Kommer att bli kanonfina tror jag. Fast för tillfället tycker jag att dom kanske blir lite för stora för att ha i rastgården där dom är meningen ska vara. Så man kan sitta där ute och grilla. (behöver större rastgård känner jag) Men med bara 2 katter, eventuellt 1-2 till senare så räcker det faktiskt.


Här har jag börjat på bordet och skillnaden är stor






Äntligen klart och står för att torka till sig




När jag ändå hade högtrycken framme passade jag på att spola av bilen också




Tulpaner börjar komma upp. Frågan är hur många som kommer att få slå i blom då det finns rådjur precis i knutarna och som kommer fram






Spaljéerna har kommit upp, blir nog fint när clematisen börjar växa.



Min fina kisse som ligger på trappen och passar. Köpt på G-kås i Ullared



Måste ta en förebild i rastgården. Det blir ju fortsatt plantering och annat här detta året. Har en hel del idéer som jag inte avslöjar nu :)




Måste ju få visa dom häftiga stubbarna som jag hittade. Eller ja, jag hittade dom i högen av stubbar hos grannen som hade kapat. Så jag var tvungen att fråga om jag fick ta dom. 




Rätt över vägen av vår parkering finns det ju skog. Förra veckan såg jag en ynka liten vitsippa, igår fanns det massor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck