Sidor

söndag 17 april 2016

Love 6 veckor

Den sista veckan alltså, jisses vad mycket som har hänt med honom. Han går på lådan utan några som helst problem med att komma upp och inga olyckor någonstans. I fredags kom han ju upp i sängen själv, och trots att han är så liten (enligt mig) så kommer han ner också själv. Soffan klättrar han inte upp i, den hoppar han upp i. Och som jag skrev häromdagen så ska han vara med hela tiden. Får verkligen se upp med var jag sätter fötterna nu för han följer efter. Igår morse visade han för första gången att han minsann har röstresurser. Han höll ju på att svälta ihjäl på morgonen och jag var inte snabb nog. Det gick knappt att väga honom För dom lär sig fort. När jag har vägt dom får dom mat. Och det visste han. Så efter vägningen letade han direkt efter fatet men eftersom jag inte hade satt ner något än kom han och skällde på mig...För att börja klättra upp för mina bara ben. Kändes om man säger så. Hans mage ser ut att spricka när som.

Han har verkligen kort päls. Den är så kort så den precis täcker magen. Och så har han stora ögon. Vilket jag för tillfället tycker är problem för han tårar mer än dom andra, speciellt när han äter. Men jag vill inte hålla på att torka rent hela tiden för jag är rädd att han kanske blir öm. Och jag tokälskar hans vita flikar på öronen, det är så sött. Viktökningen denna veckan har varit kanon. Han väger idag 631g och har under veckan gått upp med 146g


I början av bilderna är Love fortfarande lite trött, han låg och sov när det var dax för honom att vara modell



















Igår var det premiär att komma ut på altanen och Love funderar över om han ska våga eller inte





Men ut kom han och det första han gör är att sätta sig ner och kissa




Visst är det sött med dom vita flikarna på öronen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck