Sidor

måndag 11 april 2016

Altanen som ny

I fredags tog jag ju och började fixa till altanen, och igår kväll blev jag klar. Under morgonen har jag bara plockat undan lite. Blev faktiskt nöjd med resultatet. Även om det tog emot att börja, får ju så ont i armarna och händerna. Men Benny är ju i Norge och jag orkar inte vänta på att han ska komma hem och börja fixa, dessutom skulle jag inte kunna begära att han satte igång med det, för det tar mycket på krafterna att jobba 12 timmar om dagen...varje dag. Allt det som jag tog ner slapp jag också köra till tippen, grannen ville ha att elda det med. Och inga olyckor under hela arbetet, endast en liten klämolycka. Råkade "glömma" bort att ta bort pekfingret när jag höll i en av brädorna då jag inte ville att den skulle komma för långt in. Och satan vad ont det gjorde. Och ni vet, precis då visste jag inte vad jag skulle göra utan fingret var klämt i flera sekunder innan jag kom på att dra skruvdragaren tillbaka. Och jag såg hur fingret började svullna och bli blått. Idag syns det knapp men har gjort ont i helgen.

Har även fyllt på med lite jord i rastgården. Fattar inte vart den tar vägen, jorden alltså. Får ju fylla på både vår och höst. Kul iallafall att se att vinbärsbuskarna har klarat vintern och börjat knoppa med sina gröna blad, likaså fläderbusken. Har även fått upp spaljéerna på framsidan, ska plantera ner clematisen i eftermiddag. Så kallt är det ju inte. Visserligen har det varit runt 3 minus ett par nätter men jag känner att klarar sig clematisen där bak vid rastgården borde ju det göra detsamma därfram där det dessutom är sol om dagarna.

Jo, jag lovar, det gjorde ONT!




Nu ska det bara målat vitt också men det får bli längre fram när det är varmare ute





Alltså, ni som kan detta, skriv gärna meddelande här i bloggen. För jag har verkligen ingen susning. Ska det verkligen växa så här fort. Och vad ska jag göra nu, bara låta det växa ett tag eller ska jag redan börja plantera om i andra krukor. Idag är det alltså BARA 1 vecka sedan jag satte alla fröna. Och så här ser det ut!!




1 kommentar:

  1. Dags att plantera, iaf en i var fyrkant. Vad är det längst bak?

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck