Sidor

onsdag 13 april 2016

Äntligen mer frihet!

Tidigare idag skrev jag ju att jag skulle öppna upp för bebisarna. Och att det oftast brukade ta 2-3 dagar innan dom förstod att dom kunde komma ut från sovrummet. Så var det inte idag. Och av dom alla så var det faktiskt Love som var den första till att komma ut och utforska. Bara minuter senare så var dom där alla och började springa om kring som ystra kalvar. Detta gillades verkligen. Dom klättrade i soffan, till och med Love kom upp. Dom klättrade upp i klösarna och undrade vart dom hade hamnat, nu blev det högt. Och så sprang dom runt, fram och tillbaka och jagade varandra. Jag var ju lite orolig över att Love inte skulle gå på toa men han var den första som var inne och kissade i en av dom. Men han kom inte riktigt upp än så jag ställde en liten klös framför som han kan ta sig in via. Jag har inte sett dom ens med tassarna in till sovrummet, inte ens Lillan har protesterat på detta. Så det ser bra ut.

Efter en massa lek så var det dax för lite mat. Tog fram en av dom nya skålarna som jag köpte, tyckte det skulle vara perfekt. Det tyckte Love också!!! Han plöjde på lika bra i fatet som i mjölkbaren. Så njaaaa, jag väntar nog ett litet tag till innan jag tar fram den igen. Är ju inte meningen att han ska sitta mitt i och äta. Det var bara Love och Calle som ville ha mat, dom andra var för upptagna. Men när jag tog fram köttfärsen så var dom minsann framme alla. Sen blev det i vanlig ordning matkoma. Love hittade direkt sin plats i soffan och där har han nu sovit i ett par timmar. Dom andra har också varit där och sovit men några av dom förflyttade sig ner på golvet vid klösen. Och det är nu som jakten på försvunna bebisar börjar. Faktiskt redan idag när jag letade efter Dockan. Som befann sig där jag minst anade det.På soffryggen sovandes med en härlig stil.



Fullt ös i dom små tassarna













Mat är gott. Sen spelar det ingen roll på vilket sätt man får i sig det, tänker Love










Sover så gott





Och här ligger Dockan helt utslagen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck