Sidor

tisdag 25 juni 2013

Tindra 5 veckor

Och då det har gått 5 veckor är det nu alltså dag 35 för henne. Och jag tycker att jag kunde se idag att hon har börjat få en liten mage. Det händer ju mycket i utvecklingen på fostren och när jag läser min "lista" Dräktig dag för dag så kan jag se att det nu är små miniatyrkatter, dom är cirka 25-30 millimeter. Tänk...om 3 dagar så är könen klara på dom :) Häftigt...visst är det.

Även om jag inte har henne hemma hos mig så kan jag se när jag är hos mamma att hon liksom följer samma mönster som dom andra gångerna då hon har varit dräktig. Sover mycket, äter lite men ofta. Och väldigt social...vill att man ska klappa henne på magen. Denna veckan väger hon 4191 och har under veckan gått upp med 191g, sammanlagt nu 300g. Om 5 dagar fyller hon 4 år och det händer mycket med kroppen under dom åren. Hon har ju blivit kraftigare i sig. Men om jag kikar lite på hennes tidigare kullar och vikterna där så är det lite kul tycker jag. Vecka 5 på alla kullarna alltså. Inom parantes cirkavikt för varje kattunge/moderkaka

J-kullen ökning med 264g och det blev 5 bebisar (47)
vikten på bebisarna vid födsel 96+92+91+103+102

N-kullen ökning med 282g. Där blev det 6 bebisar (52,8)
vikten på bebisarna vid födsel 87+98+106+84+105+97

S-kullen var ökningen 147 och där blev det 2 bebbar (73)
vikten på bebisarna vid födsel 108+106

Idag ökning med 300g...superspännande att se hur många det blir....särskilt med tanke på att hon som sagt bara parades 2 gånger under 1 dag

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck