Sidor

söndag 2 juni 2013

På golfbanan

Innan vi åkte hem från Mariestad så var Benny tvungen att åka och jobba ett par timmar. Han skulle byta 18 hål inför tävlingen idag. Och istället för att köra hem mig och sedan åka iväg igen blev onödig tid och resa så jag fick följa med. Trodde det skulle vara tråkigt att bara följa med och titta men det var faktiskt roligt. Lite obehagligt i början att åka med runt i skrutten som han körde, av och till kändes det som att jag skulle ramla ut så gissa om jag höll i mig :) Och på vissa ställen över bäckar så blev jag rädd att vi och "bilen" skulle ramla i....det var väldigt tjat och det gick fort. Kändes som att åka berg och dalbana. Efter dom 2 första hålen som han bytte och jag såg hur han gjorde så ville jag hjälpa till. Såg ju inte så svårt ut. Men jisses vilket slit det var att dra upp koppen....tungt ju. Men jag hjälpte till iallafall...lättade ju lite för honom och så kunde vi åka hemåt snabbare. Trodde jag. Blev liten rundtur på golfbanan också och jag fick lära mig en massa om den och hur allt funkade. Jag tog en del bilder och filmade också bara för att ni skulle se hur det guppar. Så det är orsaken till att det hoppar så i filmerna :) Men tänkt så härligt....klockan är 20.00 och det är fortfarande så ljust och var det även när vi kom hem 2 timmar senare...underbart


Här fanns också kattungar i stallet. Detta är 4 av dom...finns 4-5 till i en yngre kull. Ska skicka med Benny lite leksaker till dom när han åker och jobbar i morgon






Här är skrutten vi åkte omkring i




Benny markerar och gör första hålet





När han har tagit ut det nya hålet så lägger han i gräset från det nya hålet till det gamla





Och så åker vi iväg till nästa hål och nästa....18 hål och arbete i 2 timmar













2 kommentarer:

  1. Hade ingen aning om att man flyttade på hålen, gjorde nya ...

    SvaraRadera
  2. :) Himla myck golfhål blire. Tänkte inte på¨det :)

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck