Sidor

måndag 3 juni 2013

Tandborstning

Jag har aldrig gjort det tidigare, alltså borstat katternas tänder. Men både Téa och Lillan luktar lite illa ur munnen och har lite rött tandkött så nu har en tandborste införskaffats just åt katterna. Och vad ska man välja åt dom då? Det fick bli en tandborste för barn. Fast jag har ingen tandkräm till dom. Har beställt men inte fått hem än. Så tills det kommer så borstar jag bara med vatten och vänjer dom vid det. Trodde det skulle bli stora problem när jag började men det går hur bra som helst. Skulle önska att just dessa 2 damer ville äta lite mer torrfoder men nä...någon bit då och då. Antar att dom inte är så hungriga då dom äter en massa blötmat och annat gott som jag ger dom.

Vattenfontänen som jag fick ut förra veckan är väldigt poppis. Och jag i min tur gillar att dom är där och plaskar, på det viset får dom lite svalka nu när det är så varmt. Jag har även satt ut en balja med vatten och leksaker i som dom kan fiska efter. Det var väldigt poppis kan jag berätta. Från början var dom där alla 4:a men Téa började skvätta av sig vatten med tassarna så dom andra 3  satte sig lite längre bort för att kika istället. Första dagen idag så dom andra kommer säkert fram mer senare. Och jag kan nästan slå vad om att Téa kommer att hamna i baljan hela hon.....inte rädd för vatten och fruktansvärt nyfiken. Hoppas bara jag har kameran framme när det väl händer.
Något annat som dom gillar är att tjattra efter flugor och annat som flyger fram och tillbaka ute på altanen.
Det fick bli en bamseborste :)





Vatten är härligt tycker Téa







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck