Sidor

söndag 2 juni 2013

Hemma hos LizPaws

Efter många om och men kom vi äntligen iväg igår till Mariestad där vi hälsade på Elisabeth & Roy. Elisabeth har också uppfödning av Brittiskt korthår med stamnamnet LizPaw's. Hemma hos dom finns 3 britter, två från mig Tawalli's Ricki Lake och Tawalli's Trond Espen Seim och så Smuggler Rhythm and Blues (Totsi) Dessutom finns där 3 huskatter.

Jag tillhör ju den gruppen av uppfödare som gärna har kontakt med mina kattungeköpare. Det är ju absolut inget tvång att dom måste höra av sig men visst är det roligt att följa kattungar som kommer från mig och med det också lära känna underbara människor. Sen är det ju också så att man "klickar" ihop men någon lite extra mycket, Lisa & Roy är några av dom. Och Benny som inte alls är så förtjust i det här med all kontakt och som gärna sticker ut och golfar när det kommer besök som har med kattungar att göra hade inte alls något emot att följa med till Mariestad vilket jag tycker var extra roligt. En heldag med min härliga karl och underbara vänner....det lever jag länge på nu.

Mariestad hade ingen av oss varit i tidigare och vi fick en liten visning där. Jag älskar att vistas runt vatten och höra dess klunkande....att bara strosa omkring och dra in alla dofter som har med sommar att göra....ja det finns inte så mycket bättre. Man får massor av ny energi. Hemma hos Lisa & Roy var det rundvisning i huset och ute i trädgården. Och givetvis fotografering av katterna. Jag är supernöjd med utvecklingen av både Ricki och Trond. Att se dom hemma gör ju sitt också, blir helt annat än att se dom på utställningar. Så otroligt sociala och nyfikna. Känns som att jag har gjort ett bra "jobb" där. Men även Lisa och Roy har ju sitt i det som har fortsatt. Ricki är liten och nätt precis som sin mamma Luna men jag tror att hon får lite mer på sig när hon har fått sin första kull. Angående Trond så måste jag säga att han är otroligt läcker. Han kommer att tillföra en del i avel för den som vill låna honom. Kan känna att det är lite synd att jag inte själv kan använda honom.

Tiden flög iväg alldeles för fort men det är ju så när man har det så trevligt. Efter en mycket lyckad dag med härliga vänner och god mat så var det dax för oss att köra hemåt. Hade kunnat stanna längre men Benny skulle iväg och jobba inför dagens tävling...se/läs nästa inlägg. Och nu så kommer det svåra....vilka bilder jag ska lägga upp här? Blir väl massor i vanlig ordning. Så varning för bildbomb.



Dessa moln mötte oss precis när vi var utanför Mariestad. Visst är det vackert!!








Tawalli's Ricki Lake



















Tawalli's Trond Espen Seim























Smuggler Rhythm and Blues


















Huskatterna










Trädgården hemma hos dom....fanns också gulliga grodor :)








Mariestad. Jag badade faktiskt......ända upp till knäna :)









Tack till underbara Lisa & Roy för en härlig dag









Va!!!! Ska ni redan åka!!!





Det var på tiden













2 kommentarer:

  1. Så då var premiär besöket avklarat och då väntar vi bara på fler besök av er båda!!!!! :) Jösses vilka fina katter vi har och det blev ju inte sämre av att du, Lotta fotade dem. Du är bäst.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar dag!!! Och såna supersköna bilder!!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck