Sidor

torsdag 13 juni 2013

Téa och skålen

− Överjäst degbunke?!? Matte, jag förstår inte alls vad du menar. Jag fortsätter att vrida och vända på mig i MIN skål för jag vet ju att till slut får jag plats i den.
− Jamän, svarar Lillan. Förstår du inte att hon menar att du är fet.
− Fet?? Jag?? Nä vet du vad, och nu var jag lite sur. Jag är inte alls fet och bara för att du Lillan inte har mina vackra former så behöver du inte komma med sådana påståenden.
− Nänä, svarar Lillan. Dina former kan vi ju prata om hur länge som helst....Flytta på dig, jag vill också ligga där.
Men se det fick hon inte, inte just nu iallafall.
− Téa-Lillan, sluta kivas. Matte får en sån där ton så att både jag och Lillan tvärslutar med vårat tjafs och tittar på henne med stora ögon.
− Måste ni bråka hela tiden om vem som ska ligga i skålen. Det finns ju andra skålar dit en av er kan gå.
− Men.....säger jag surt. Jag var ju faktiskt här först idag. Lillan, du får ligga här om 15 minuter, ok
− Ok, svarar Lillan.
Så nu ligger jag här och matte ska föreviga mig igen. Fast gå ur skålen....nä ni...inte en chans. Den tänker jag minsann till och med smuggla med mig till utställningen i Båstad...så det så.


















Och ok....Jag får väl visa att jag inte är tjock 











Och jag låter väl Lillan vara med på ett hörn...surpuppan ;)








2 kommentarer:

  1. Haha obetalbart! :)
    Vilken sötnos Téa!! :)
    /Mia

    SvaraRadera
  2. Jädrar vad snygg Tea är och Lillan....

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck