Sidor

fredag 21 juni 2013

Midsommarafton

Önskar alla mina trogna läsare en helt underbar midsommar. Vi är i vanlig ordning hemma och bara är,och så går vi och grejar lite. För ovanligheternas skull så är faktiskt Benny hemma idag. Annars har han jobbat, antingen i Norge eller ute på golfbanan flera år i rad.

Idag var det premiär med att ta upp min potatis som jag satte i hinkarna. Feg som jag är så köpte jag ju nypotatis igår för det är ju inte säkert att det var något i hinkarna. Det har ju inte ens blommat, bara knoppar. Så det var spännande när det väl var dax att kolla :)

Började med en blå hink




Nähä....bara rötter




Men jippie.....nypotatis...egenodlad :)





Detta blev av en hink




Och som du kan se så är dom rätt så stora




Resultat efter 2 hinkar. Två hinkar kvar som jag sparar till sen.




Dillen växer.....




Och då jag vill koka dillen i potatisen så klippte jag en knippe till det




Nyskrubbade potatisar med dill 




När jag ändå höll på i landet bestämde jag mig för att dra upp en vitlök också...nyfiken juh



Och visst fanns det något under jorden här också :)



Dock hade det inte bildats några klyftor än men vitlök blev det...nedanför tillsammans med lite tomater




Även gräslöken plockade jag. Och då jag bara älskar gräslök med gräddfil blev det på 5 dl





Äter sill men är inte så glad i det så jag har alltid ägg till nu förtiden. Äter sill men i mycket små mängder




Och så var det ju det här med jordgubbar. Hmmm. Mina hann inte mogna. Men dom jag köpte var inte så äckliga dom heller :)






Lite blommor till midsommar har jag också plockat...är liksom ett måste. Det blev 3 fina buketter




1 kommentar:

  1. å så gott och så fint Lotta. Glad midsommar på er <3

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck