Sidor

fredag 27 december 2013

Tawalli's Dionne Warwick

Jag är ganska så säker på att dom flesta av er vet nu att jag kommer att ta en paus med mitt katteri. Hur länge vet jag inte, kanske 1 år, kanske 2 år. Kanske jag lägger ner helt. Men OM jag kommer tillbaka så blir det i mycket liten skala med 1 eller eventuellt 2 kullar , beroende på mitt beslut framöver om jag ska ha mer bebisar på Lillan, vilket i nuläget inte känns som troligt. Men den som kommer att ta Tawalli's ut på "världskartan" igen blir Dionne......Dionne som jag kallar för Mini. Brukar inte ge mina katter smeknamn och hon är inte liten på något sett men hon är en miniLillan, så lik sin mor alltså. Så det har helt enkelt blivit Mini. Det gick liksom också ihop....Lillan & Mini :) Dessutom så är hon inte lik Lillan bara till utseendet utan även till sättet vilket känns underbart. Det är så jag vill ha mina katter, framåt och orädda.
Något annat som jag funderar över är att behålla även Diana. Lila är ju inte min färg även om hon också är padda. Men jag har konstaterat att hon är smoke och vad jag vet om finns det inga lilasköldpadd smoke britter så då skulle jag få ha ännu en färg som ingen annan har....vilket jag gillar tanken på. Jag får se hur jag gör, det är inte bestämt än.

När det gäller alla bebisarna här hemma så är det fullt ös på dom. Som sagt, orädda...så pass att dom ska hjälpa till när jag dammsuger. Hjälper även till när jag mockar och moppar. Sen när det är färdigtmoppat och vått på golvet....då springer dom fram och tillbaka och spinner på golvet. Varför dom tycker det är så roligt vet jag inte, det har varit samma med tidigare kullar. Och det är precis som att dom bara väntar på att jag ska vara klar.
Man kan fortfarande inte tro att dom får någon mat här för så som dom skriker efter mat när jag håller på i köket är helt otroligt. Daniel är nog värst...han gapar på för fullt och tycker inte om att jag "svälter dom". Vilket jag faktiskt inte gör. Men jag tror att jag måste försöka att hålla igen lite till dom för dom äter så mycket och så fort att dom då blir dåliga i magen vilket resulterar i lös mage. Och just nu är alla lösa i magen igen men nu beror det på att dom fick den första avmaskningen igår.

Idag blir det bara bilder på Mini som jag tog innan idag.
























3 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck