Sidor

tisdag 17 december 2013

Filmtamj igen!!

- Kom bebisarna ska ni få mat! Den meningen säger jag flera gånger om dagen. Och dom kommer..en efter en. Men idag var det första gången som ALLA 10 kom springandes mot mig på en och samma gång och alla skrek - ÄNTLIGEN!!!! Man kan tro att dom aldrig får mat på detta bygget. Dom är så glupska, ni ska bara se dom. 4 påsar Pussi eller 4 burkar NutriOne får dom i sig hur lätt som helst. Och det får dom 3-4 gånger om dagen. Dessemellan går dom och knaprar på torrfoder och 1 gång om dagen får dom rått kött. Det var när jag ropade på dom nu sist som jag skulle ha kameran i beredskap....men hade ju givetvis inte det. Får se om jag kommer ihåg det tills i morgon. Men filmat dom idag har jag gjort när dom har lekt.

Även dom stora tjejerna äter mat god aptit. Vägde dom idag då jag tycker att Lillan nästan är tjock...även Téa. Man kan inte se på dom att det finns 10 bebisar som går och tuttar på dom. Och så Jamie som jag tycker har gått ner efter kastreringen...fel där också. Har inte vägt Jamie "på riktigt" sedan strax innan hon blev dräktig i juni och då vägde hon 3701g. Idag väger hon 3758g. Så hon är där hon ska men hon får nu gärna gå upp lite för det syns på henne att hon är tunn. Téa vägde innan hon blev dräktig 3076g och under hennes dräktighet gick hon upp till 4278g. Idag väger hon 3825g. Så hon håller sin vikt uppe och det gör inget om den inte går ner mer. Och så Lillan då. Hon som jag tyckte var riktigt tjock om magen...såg nästan dräktig ut. HON väger minst idag med sina 3755g. Innan hon blev dräktig vägde hon 3398g. Jaja....jag ska inte gnälla. Det är bra att dom äter och blir runda goa britter.



 

2 kommentarer:

  1. Kan nite rå för det, Mållgan snodde mitt hjärta

    SvaraRadera
  2. Vilka roliga filmer o goa ungar!!! Så härligt att se dem leka .... Full fart .... Underhållning hela kvällen ... Osten står på bäbisarnas önskelista här hemma ...

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck