Sidor

måndag 16 december 2013

Hos veterinären

Idag har vi varit hos veterinären. Tindra och Jamie har tagit bort stygnen efter kastreringen och Ben har fått sin andra vaccination.

Téa går här och smågnäller på alla bebisarna, låter nästan som att hon löper. Hon tycker att dom ska ligga hos henne och dia vilket dom inte alls är så sugna på längre. Ligger där emellanåt men inte alls så ofta. Helt enkelt inte hungriga för alla äter ju av blötmaten och dom äter mycket. Så igår fick jag smörja in lite olivolja på både Téa och Lillan för dom började få mjölkstockning på 2 tuttar var. När jag kände på morgonen idag så var det nästan borta. Men jag smörjde på lite iallafall för säkerhets skull. Bebisarna springer runt här och leker för fullt. Det gäller verkligen att se upp med var man trampar och att man är försiktig. För innan man vet ordet av det så är dom vid fötterna. Och nu är det ju så att innan jag lägger mig på kvällen måste jag förbereda inför deras frukost. 4 tallrikar ska fyllas. Fast jag sätter ner en direkt lite ifrån mig så att dom kan börja och för att jag ska få fritt till att lägga upp och ta fram dom andra med mat där dom brukar vara. sen står jag och bara tittar på dom och njuter. Det smaskas på för fullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck