Sidor

fredag 20 december 2013

Badrummet

För lite mer än 3 veckor sedan så satte vi ju upp duschdörrar...istället för draperi. Skönt nu när bebisarna springer även där inne. Jag behöver inte tänka på att torka helt torrt bara för att jag inte vil att dom ska in i duschen och bli blöta om tassarna och sedan in på toan....På det viset slipper dom ju nu en massa sand under tassarna. Igår när jag var med mamma och handlade så var vi även inom på Lidl. Jag var bara med in och kikade...vilken tur att jag gjorde det. Meningen var att jag skulle till Ikea och leta efter badrumsskåp...men jag hittade dom alltså inne på Lidl. Jag gillade dom verkligen och köpte med mig hem 2 stycken. Dom kostade 399:-/st. Astunga och jag visste att jag inte skulle kunna få upp dom på väggen själv. Men monterade dom har jag gjort. Den ena igår kväll och den andra under förmiddagen idag.Men när det kom till att skruva i vissa detaljer så var jag tvungen att be Benny om hjälp där också då jag inte har kraften och orken i mina händer/armar. Nu är dom på plats och jag har fått i ordning allt. Slängt även en massa som jag ändå aldrig använder. Nu är det bara duschen kvar som Benny inte fick klart innan han åkte till Norge, tar inte lång stund.

Ni som brukar vara hos mig och hälsa på när mina bebisar är runt 5-6-7 veckor vet att jag brukar ge dom mjukost. Och det är ju bara den "glada kon" från Lidl som dom gillar här hemma och det köpte jag också igår...när jag ändå var i Gislaved. Detta var nog det godaste som dom har ätit...tycker dom. Elsa blev skogstokig bara någon av dom andra tittade på hennes bit. Lillans bebisar går att ge med fingret, dom har kommit så långt i tänkandet att dom vet att det går och slicka i sig saker när jag matar dom. Försökte mata Téas bebisar också men det gick inte, speciellt inte Elsa...hon högg direkt för hon skulle ha allt

Jag har problem...Jag måste skaffa mig bärsele. Daniel vill upp ofta och han vill bäras runt på. Nämen alltså....så drastiskt är det inte. Men jag håller på att lära mig göra saker med vänster hand. Vågar inte bära honom med vänster för då är det risk att jag tappar honom men med höger har jag ett stadigt grepp på honom. Han går efter mig och så tittar han upp på mig och piper
-Ta upp mig!!
Och så går jag omkring och han tittar på vad jag gör. Elvis har fått för sig att han ska klättra uppför mina ben....alltså även om det inte är byxben att ta tag i. Han vill också upp, det vill han. Men inte för länge, det räcker att han ser vad jag gör...efter mina pussar vill han ner igen. Om allting går som planerat så får Elvis besök i morgon igen :)

Så här ser badrumsskåpen ut.



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck