Sidor

söndag 8 december 2013

Endast tomten....

Ännu en morgon som innebar lyxtillvaro med bebisarna. När alla hade ätit av maten följde jag med dom in i gästrummet...som är bebisrummet och det är även här jag har min dator. Fast jag satte mig inte vid datorn utan på golvet med min mugg kaffe. Och under rumpan hade jag en skönt bit wellpur madrass så jag kunde sitta länge utan att få ont.Och där kom dom..tipptapp tipptapp. En efter en började dom klättra på mig. För att sedan hoppa upp och ner, leka med mina fingrar och leka med varandra. Eller som Daniel och Emily...Bara ligga i famnen och titta på mig när jag pratar med dom. Det är nu det börjar. Nu får jag "betalt" för allt jobb jag har lagt ner, alla vaknätter. Nu kan jag bara njuta av alla underbara bebisar. Och det var på morgonen mellan 7-9 vi satt på golvet, det är vid den tiden som deras dag börjar. Efter lekstunden så somnade dom lite överallt.







Lillan har dom 2 sista dagarna inte haft samma behov av att vara vid bebisarna precis hela tiden....Nu ligger hon gärna och slappar för sig själv. Kolla trampdynan på hennes vänstra baktass...format som ett hjärta :)






Jamie tar igen sig i sovrummet




Och som sagt, endast tomten är vaken.




Det har snöat lite hos oss idag. Gillar inte snö men tycker ändå att det är tråkigt att det håller på att töa just ju. Kommer att bli så där äckligt halt utanför mitt i morgon igen. Fast idag var hyresvärden här med sand till mig som jag kunde använda vid behov.

Vid middagstiden såg det ut så här






Och nu på kvällen ser det ut så här. Blir liksom mer julstämning med ljuset när det finns snö









1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck