Sidor

onsdag 25 december 2013

Ben 5 månader & julen

Idag är Ben 5 månader. Så givetvis var jag ju tvungen att väga honom. Tycker det är kul, och speciellt att jämföra lite med Kurt som blev väldigt stor. Och fram till nu så har ju Ben vägt mer än Kurt varje månad. Ja, även denna månaden. Kurt vägde 3275g och Ben väger idag 3379g. Ska bli kul att se hur länge Ben "leder". Ben är stor och fin iallafall. Tog dock inga bilder på honom. Ni vet.....det är så mörkt och det blir dåliga bilder så då hoppar jag det.

Igår var det ju julafton. Den tillbringade vi i Uddevalla hos barn och barnbarn. Jobbig och tråkig resa i regn där vi tillbringade 6 timmar i bilen fram och tillbaka. Tråkigt att dom bor så långt bort men det är ju som det är. men det var trevligt och roligt att vara där och jag vet att det glädjer Michaela att vi ville komma.Även Angelica kom förbi en snabbis och sa hej, hon bor ju också i Uddevalla men var på vift till någon annan. Dagen idag har vi tillbringat hos min mamma med god mat och lite umgänge med resten av mina syskon och syskonbarn...iallafall en del av syskonbarnen. Några jobbade och en är i USA. Tog lite bilder hos Michaela igår och en del kommer här. Bilder hos mamma blir det inget av....dom är så tråkiga och vill aldrig vara med så det var längesedan jag gav upp.

Michaela och Jim



Michaela & Jim igen med dottern Cassandra




Barnbarnen Ebba, Cassandra och Elin




Cassandra




Bus med mamma




Andra dottern Angelica tillsammans med Ebba och Elin




Bra att ha en morfar som hjälper till att sätta ihop leksaker





Tomten tyckte nog jag har varit snäll detta året. Fick det som jag önskade mig.

Dammsugare som jag har blivit tokkär i




Hårborttagning med laser




Apparat för att slipa förhårdnader på fötter.





Och idag beställde jag årets gemensamma julklapp till oss. Varje år så köper vi något som vi verkligen vill ha och i år blev det äntligen nya köksmöbler. Men jag får vänta på dom till början av februari då dom inte hade köksbordet inne.




Och så blev det ett nytt soffbord då jag är så innerligt trött på marmor bordet....så tungt och jobbigt när man städar.



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck