Sidor

lördag 7 december 2013

Lillans bebisar 5 veckor.

Och kors i taket. Idag har jag till och med hunnit uppdatera hemsidan med alla bilderna innan jag bloggar :) Jag har för avsikt att bara blogga om Lillans bebisar idag...men av erfarenhet vet jag nu att det inte kommer att funka. Inte när det finns 2 kullar här som följs åt. Och skriver jag inte om något som kanske har hänt så kommer jag att glömma att skriva om det. Så ni får försöka hänga med i svängarna. För svänger gör det.

Fotografering idag då. Jag har sprungit som en jojo fram och tillbaka för att hämta bebisarna. Som idag inte alls ville vara med.
-Försök du att ta oss om du kan...du är gammal och slö.....vi har mycket spring i bena!!!
Jo jag tackar. Nog har dom spring i benen. Och att försöka få dom att sitta still i några minuter funkar inte, dom hinner helt enkelt inte det. Finns alldeles för mycket att utforska. En soffa att försöka komma upp i...som Donna lyckades klättra upp i igår kväll. Allt medan Doris, Daniel och Dionne undrade hur hon bar sig åt. Dionne var halvvägs men tyckte väl att bergklättring inte var något för henne. Sedan är det ju så att när jag sitter på golvet och fotar en av dom, försöker alltså....så har jag alla dom andra klättrandes på mig. Dom bara ska upp till mig och till slut kan jag inte röra mig. Plockar ner var och en av dom för att i nästa sekund ha dom tillbaka. Inte då bara Lillans bebisar utan även Téas. Lättast idag att fota var David....ni vet...han som kommer att kallas för Mållgan...den lille röde. Men jag "plockade" honom när han låg och sov för att han skulle äta och började fota han direkt efteråt. Han till och med slickade sig rent om munnen fortfarande. Och sedan när jag var klar skulle han leka så då fotade jag också. Och kunde inte låta bli att filma honom också när han leker.

Filmade även Daniel. För den grabben har väldigt mycket spring i benen. Att fånga honom på bild är näst intill omöjligt nu....titta på filmen så förstår ni. Han är absolut den som är mest aktiv av dom alla här. Hade han bara sovit lite mer än vad han gör så tror jag att han hade varit uppe i mer vikt. Men han gör nästan av med allt på en gång.Men denna veckan har han ökat duktigt. Och denna veckan glömde jag inte att uppdatera hans sida vilket jag visst gjorde förra veckan.
I morse så fick alla även smaka på rå köttfärs. Och ja....nu äter precis alla själva. Behöver inte mata någon av dom.

Så var det bilderna då. Inget bra ljus i dom alls för det var för mörkt när jag fotade. I och för sig skiner solen nu men jag vill inte väcka dom för att få till nya bilder....det blir vad det blir. Och jo....Jag kan redigera i mitt program för att rätta till bilderna och få dom ljusare men det är inget jag gör. Det blir en massa jobb extra som jag inte har tid med, dessutom ser det inte naturligt ut. Och jag behöver ingen som kopierar mina bilder, redigerar dom och skickar dom till mig. Jag har inte bett om det och kommer inte att be om det. Har hänt flera gånger tidigare och jag hoppas slippa det. Alal andra bilder på dom finns alltså på hemsidan
Veckans vikter och viktuppgång.
Diana 547g +135g
Dionne 525g +148g
Donna 507g +107g
Daniel 528g +130g
David 611g +129
Doris 536g +109g

Diana




Dionne




Donna




Daniel




David




Doris 




Somnar gör dom var som helst....bara Mållgan var lite vaken...har precis tagit dessa bilder







1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck