Sidor

måndag 9 december 2013

Projekt "sängen"

Idag så påbörjade jag och även gjorde klart mitt projekt med sängen i gästrummet. Som även är bebisrum-kattrum-datarum. Något som jag har haft i tankarna ända sedan i maj. Men det har liksom inte blivit av, har inte riktigt orkat ta tag i det. Dessutom så trodde jag att det skulle vara betydligt jobbigare än vad det var.Materialet inhandlades för 2-3 veckor sedan men har sen bara stått. Igår kväll plockade jag bort allt på sängen och tänkte börja redan då...men var för trött. Så jag började alltså i morse och cirka 4 timmar senare var det klart. Och jag är nöjd. Hade ju ljusslinga där under tidigare med blått sken och bara 20 lampor.

Jag har höjt sängen med cirka 35cm och skruvat dit smala lister med ett litet mellanrum. Så att det blir luft där under och att ljuset syns. Nu är det 120 dioder med varmt sken. Har även satt dit sladdgömma för sladden som hängde lös tidigare. Visserligen använder jag inte den vägglampan så den är inte i men kanske jag får för mig att använda den senare och då är det bra att det är gjort. Meningen har ju också varit att sätta dit en dörr där öppningen är nu som jag lätt kan haka på och av...för blivande kattmammor och kattungar. Men då det inte är aktuellt nu på ett bra tag framöver kände jag inte att jag behövde göra den nu. Tar det en annan gång när lusten faller på. Hade tankarna på att göra detta i februari efter att vi hade lagt det nya golvet...men det är långt dit och jag orkade inte vänta.

Igår så "pottränade" jag alla till min vanliga sand Ever Clean. Det som dom har använt hittills luktar nästan så fort dom har varit och kissat. Det gick bra så idag har jag tvättat rent alla lådor och satt Ever Clean underst och sanden av majs överst. Jag ser en tydlig skillnad på hur mycket dom vill gå i lådorna nu.

Denna sängen har varit med på många bilder då det är den jag tar korten på oftast när det är veckofotografering. Har ju ett fönster här som släpper in bra ljus....när det är fint ute.




Bygget påbörjat




Ljusslingan ditsatt




Och nu även spjälorna av lister




På plats och bäddat






Under sängen finns just nu mattor och bäddar till kattungarna 




Här ska inspekteras





Så här ser det ut när det är mörkt i rummet




Matdax i köket.



Och efter maten ska man sova




Idag kom Daniel upp i soffan själv och han kom ner själv också. Fast Donna var först för ett par dagar sedan




Kattungar och trånga lådor. Slår aldrig fel, dom bara älskar det.





Idag kom kattmaten (och sanden) som jag beställde till dörren. Nu behöver dom inte svälta dom kommande 2 veckorna iallafall :)


1 kommentar:

  1. Sängidén är bara sååååå bra!!! Du är såååå duktigt!!! Kan man hyra dig???

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck