Sidor

torsdag 11 november 2010

Den 11 november

är det ju idag och min lillebror skulle ha fyllt 42 år om han inte hade förolyckats i en bilolycka. Det är ju snart 13 år sedan som han gick bort, och jag tänker på honom varje dag.....VARJE DAG!! Och just denna dagen när han skulle ha fyllt år tänker jag extra mycket på honom. Jag, Benny och mamma har varit vid graven under dagen och satt dit en blomma samt tänt ljus.
OCH....Jag vill också säga grattis till Michaela och Jim som idag fick en dotter. Detta blir vårt 3:dje barnbarn. Lite kul tycker jag nog det är iallafall att hon kom just idag :-)  ♥ ♥ ♥
 
Idag så grattar jag också Kiefers lillmatte som även hon fyller år. Grattis kommer också från Kiefer. Och idag så skulle även den verkliga Fjodor Dostojevskij ha fyllt år.
 
Igår så bar det iväg till Jönköping. Benny skulle försöka laga sin mobil som är fuktskadad, och jag ville för en gångs skull följa med. Inte så att själva resan lockade, men jag ville gärna in på IKEA. Fanns lite småsaker som jag visste fanns där som jag ville ha. När huset hyrdes av Kety så lämnade hon ju lite småsaker som hon inte hade plats med. Bland annat något som typ är för bestick. Men jag har använt det till annat :-). Har verkligen saknat det då jag har haft lite smågrejor i det, bland annat medicin. I en av dom har jag haft engångssprutor och annat som jag använder till katterna, och som är lättare att hitta om jag har dom typ hängandes här. Bild på det kommer nedanför. Även en hängare där jag kan ha mina svarta köksredskap :-)
 
Köpte också en skärbräda som man kan skjuta över själva diskbänken. Finns ju ingen som hör till, och jag såg en sådan här när jag hälsade på hos Mia. Dessutom så köpte jag en badbalja som ska vara till barn :-) Har ju kollat på blocket efter billiga, men har tyckt att dom både har varit fula och dyra. MEN, nu hittade jag alltså en, både snygg och billig, gav bara 69:- för den. Dessutom så är den gummerad i botten så katterna slipper halka när jag badar dom :-) Och så blev det lite värmeljus som luktar gott. Brukar ju inte ha levande ljus framme, men jag har hängt upp lite lyktor till dom här, och det är så mysigt när jag tänder dom. Och doftljus älskar jag, speciellt lukten av vanilj. Tog ett paket också med doften av äpple och kanel....luktar jul :-) Och så köpte jag 2 tavelhyllor. Inte till att placera tavlor över, utan att även där kunna ha levande ljus och oåtkomligt för mina katter. Men dom har jag inte placerat ut än, vet inte var jag vill ha dom. Troligtvis blir det i hallen. Och så har jag plastat in uteplatsen/altanen lite. Något plasttak lär det ju inte bli förrän till våren efter att det är målat här, men jag vill ändå ha något som skyddar när det regnar, snöar och blåser. Och jag blev nöjd.
 
Mina katter ja!!! Det känns såååå tomt utan Ellen och Eva här hemma. Man kan ju inte tro det när man har så många katter som jag har, men deras plats här hemma är tom. Fick ett mail igår om att det går bra, och det känns ju jättebra. Samtidigt så undrar jag ....så klart....om dom inte saknar mig alls :( Jag saknar dom iallafall.
Bebisarna fortsätter att härja vilt här. Imorse så kom Kiefer upp till mig vid datan, och det var första gången någon av dom var här. Nu är det ingen av dom som sover på golvet, utan alla ligger lite pö om pö här. Förutom då om dom har varit vid mjölkbaren. Då ligger dom där utsträckta på golvet så som Milla lämnar dom. Och Milla har börjat med att gå runt med en leksak i munnen samtidigt som hon försöker jama efter dom. Emellanåt låter det som om hon går i löp. Men hon vill ju bara att dom ska leka. Men dom lyssnar inte på henne, inte för en sekund. Hon tycker inte om när dom ligger och sover, för det är alltid då hon går med någon leksak i munnen :-)
 
Ps. Det gick bra hos läkaren i måndags. Min värk vid hjärtat är mina bröstmuskler. Det är min fibro som har gått ut till 110%. En massa rör på blod togs, och svaren på det får jag nästa vecka. Hon trodde att min trötthet kunde bero på ämnesomsättningen.





 

1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt för dig Lotta att mista ett syskon som man står nära måste vara ofattbart! Förstår att det var en jobbig dag!
    Fina grejor du köpt, du är så pysslig och har alltid så fint!
    Storkram till dig och katterna!
    Nicole

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck