Sidor

torsdag 4 februari 2010

Suzie 3 månader

Idag är hon alltså 3 månader. Hon är otroligt aktiv denna lilla tjejen, vilket ju bara visar på att hon mår bra.......eller? Jag vägde henne idag, och vågen visade på 1382, så hon har bara ökat med 12g sedan förra onsdagen. Trodde ändå att den skulle visa mera för hon äter som bara den. Men som sagt, hon är väldigt aktiv, leker både med dom vuxna och bebisarna. Fast hon leker mest med leksakerna som finns här. Igår när jag släppte ut dom andra katterna var hon otroligt snabb med att sticka ut hon också......rätt ut i snön. Där började hon hoppa som på en studsmatta för att komma in igen. Men väl inne var hon på väg ut igen, men jag hann att ta upp henne. Vill inte att hon ska vara ute då hon inte är van, och hon är lite för liten för denna kylan som finns ändå.
Den lilla räkan bedrar mig också :-) Hon ska vara med Benny hela tiden. När han tittar på tv så lägger hon sig på ryggstödet ovanför hans huvud....när han är inne och spelar spel så sitter hon med honom i soffan. Det vill säga om inte han har stängt henne ute på andra sidan dörren. Hon gillar nämligen också att spela.....ställer sig framför tv:n och jagar Bennys figur :-) Men hon sover iallafall mellan oss fortfarande. Eva och Maya har slutat fräsa på henne, och hon har slutat fräsa på bebisarna.......nu leker dom istället. Känns så skönt att allting fungerar.
Fjodor bedrar mig också. Han ligger inte alls lika ofta hos mig längre. Han kan komma in en liten stund.....liksom för att natta MIG.....sedan går han ut till bebisarna igen. Han ligger helt enkelt och sover med dom. Han är väldigt mån om dom, och det ser så jättegulligt ut. Jag känner ändå att det är lite skönt att han är mera med bebisarna just nu, för då hinner jag lägga lite extra tid på att lära känna Suzie.
Igår så funkade inte bloggen. Fy alltså....vilken abstinens jag hade. Var inne flera gånger för att kolla om den hade kommit igång, men inte.....och inte idag på morgonen heller. Kom tillbaka först för en liten stund sedan. Jag blev lite orolig att deras server hade kraschat, och att alla mina bloggdagar skulle vara borta. Kan lova att jag hade blivit väldigt ledsen om det hade varit så. Kan också berätta att jag har fått ihop 200 eankoder nu, och ska idag skicka iväg dom till Gourmet. Skulle få vinsten om cirka 4 veckor....nu är det alltså till att spara till nya.....får ju skicka in 2 gånger innan slutet av mars.
Lite nya bilder på Suzie, med hälsningar till gammelmatte Anneli. Mer bilder finns på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck