Sidor

lördag 13 februari 2010

Brännskadad

Dagens blogg skrivs "dagen efter" Jag försökte skriva något på dagen det gällde, men det gick inte. Orsaken var/är att jag brände halva mitt vänstra pekfinger igår. Hade gjort en gratäng, och när jag plockade ut den med grytlapparna så kom väl fingret inte på själva grytlappen utan på formen. Ja, jag vet ajajaj, och klantigt....men det är sådant som händer. Inte nog med det. Tappade formen på min tallrik som gick sönder och fick lite av innehållet i gratängen på mina lår, och golvet. Brände lite på låren, men inte så farligt, blev bara "aj som fan, det gjorde ont. Gratäng även på golvet, Benny fick lov att ta för jag hade fingret under rinnande kallt vatten. Och hela eftermiddagen och kvällen hade jag fingret i ett glas med kallt vatten med påfyllning av isbitar emellanåt.
Här kommer bilderna som jag lovade på min nya frissa. Sista kortet är taget imorse, och jag har behållit min sidbena....efter att jag har haft mittbena i hela mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck