Sidor

fredag 26 februari 2010

Filmtajm



Och då menar jag inte just det att jag lägger ut filmer idag igen. Utan idag har bebisarna fått titta på videofilm.....har ju två kattfilmer och då har tittat på den med insekter. Det var väldigt intressant. Som vanligt kommer jag på alldeles för sent att filma, men jag fick med dom en liten stund när dom tittar. Alla tröttnade till slut utom Igor. Han låg kvar och tittade och tjattade...helmysigt att se och höra. Filmade dom också när dom lekte, både med vippan och plastlådan. Men jag börjar få problem med att filma dom......jag sitter ju på golvet då, och dom vill gärna komma till mig då.....dom har lärt sig att jag brukar leka med dom....eller att jag ger dom något gott att äta. Dom lekte tidigt imorse....skuttade omkring och hade sig....dom var riktigt på hugget. Tog fram kameran och satte mig ner. Fick med några härliga frekvenser, men den filmen lägger jag inte ut. Iggy såg mig ganska så omgående och kom fram till kameran, och ville inte alls lämna mig ifred :-) Små sötnosar.
Idag har jag tänkt mycket på katternas säkerhet när det gäller att vara ute just för tillfället. Igår kväll så började det töa...hela kvällen hade vi plus 2.8 grader, och det har varit plus hela natten och även under hela förmiddagen. Så jag tog en isskrapa och gick ut i rastgården och skrapade av den isen så det nu har bildats när. När det var mycket snö så hoppade inte katterna upp på hyllorna, men nu när det har tinat är dom gärna där uppe. Och nu när det är plus så blir det glashalt. Är lite rädd att dom hoppar upp och kanske halkar och bryter ben eller något annat dumt.....onödigt. Dessutom så har jag varit med dom ute under dom stunderna som dom har fått gå ut....vill helst inte lämna dom själva. Fjanteri, eller hur? Benny ska iväg sen och köpa in trä som han ska fixa under altantaket, och göra så det håller upp balkarna när snön rasar ner för taket. Det gjorde det igår. Vi har en jättelång och hög enhäck, och den har varit helt igensnöad....tills igår när allting ramlade av. Jag satt ute och rökte, och fick nästan lite smått panik.......det dånade så det stod härligt till......väl packat med snö på den sidan nu iallafall. Var tvungen att gå ut och kolla hur vi har det med taket.....inget kul :-(








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck