Sidor

onsdag 10 februari 2010

Mayas bebisar 6 veckor

Så var det onsdag igen....ifall någon nu har missat det :-) Det händer så grymt mycket med bebisarna nu, och jag glömmer helt säkert bort att skriva ner hälften av det. Det blir inte mycket som jag får gjort här hemma när dom är vakna. Kan vara på väg att fixa med något, men så plötsligt kan jag se att någon av dom är vaken, och då sätter jag mig ner istället....oftast med kameran i högsta hugg. Tidigare så kom ju Igor upp i sängen.....igår kväll när jag gick och lade mig så var alla bebisarna där. Kan ju tycka att det är tidigt, för dom andra kullarna har kommit upp först när dom har varit runt 10 veckor. Alla kommer också ner själva utan Ingrid då.....kommer hon upp för högt så kan hon pipa efter hjälp. Maya är snabbt på plats, men hon försöker locka ner henne.
Och då hjälper jag gärna till :-) Jag har tagit en del bilder idag också. Förutom bilderna här så finns det massor av nya på
hemsidan. Idag fick jag också gruppbild på dom :-)
Alla äter som dom ska, men jag tycker att just Igor är liten i maten...men det kommer väl. Iggy med sin stora aptit.......inte bara på livet....utan även på maten äter för alla när han sätter igång. Jag ser honom ofta vid matskålen. Tror att det kommer att bli en riktigt stor grabb vad det lider.
Vikterna idag visar
Iggy 710g +142g
Igor 647g + 92g
Ingrid 636g + 117g
Ian 698g + 133g
Suzie är ju idag 14 veckor, och jag kommer i fortsättningen att uppdatera hennes vikt på onsdagar också....annars kommer jag att glömma det. Idag väger hon 1525g och under veckan som har gått så har hon ökat med 125g. Dom senaste 2-3 nätterna har hon inte sovit hos mig och Benny, hon har varit ute med bebisarna. Fjodor har däremot kommit upp som vanligt och det började kanske för 4 kvällar sedan. Fjodor ja. Hmmmm....det börjar lukta hane om honom nu när han kissar, och han är väl på väg att bli könsmogen. Har absolut ingenting emot lukten, känner det bara när jag mockar, sanden tar ju bort allt. Jag är bara glad.....tänker ju på bebisar :-) Jag glömde att väga honom igår så jag har vägt honom också idag, och han väger 3970g......han har gått upp med hela 20g....wohoooo....Tycker att han ser ut att väga mer, han har blivit så lång. Och när jag ändå var på G....Tindra har passerat 3-kilosgränsen idag, och hon väger 3010g

Hela gänget  Igor, Ingrid, Ian och Iggy


Iggy



Igor



Ingrid



Ian



Idag fick jag ett par fina bilder på Fjodor också :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck