Sidor

torsdag 8 september 2016

Ziras bebisar 8 veckor

Idag fyller dom 8 veckor och dom är busigare än någonsin förr. Att få bilder på dom idag har varit ett stort jobb, dom har helt enkelt inte tid. Jag försökte tidigare idag fick några enstaka som jag blev nöjd med, men dom flesta slängde jag. Du kan se dom bilderna HÄR
Att ta ute under dagen har inte gått, det har varit alldeles för varmt för att släppa ut dom. Och när jag väl släppte ut dom för en stund sedan var dom så fulla med spring i benen, för att sitta still hade dom inga planer på. Tur jag har fontänen där dom alla gillar att vara. Det var bara att sitta där och lurpassa på dom när dom kom en efter en för att kolla läget. Så idag blir det vad det blir...sorry. Att dessutom Pandora och Callisto kisar på nästan alla bilder är inget att göra åt.

I morse så var min veterinär Ulrika här. Det var dax för den första vaccineringen. Vilket gick jättebra. Vaccinerade även Zira då det var dax för det nu. Något som har varit mindre bra är att dom var varit dåliga i magen under en dag, säkerligen för att jag har ökat deras mat med annat som dom har fått smaka på, bland annat mush och köttfärs. Och idag har det varit dom sista två till att vara lösa i magen och även spy, Pandora och Cordelia. Pandora blev tidigare under dagen dålig uppe i sängen där hon spydde. Och det var så jobbigt för henne så hon kissade på plats också. Tryckte väl på. Men det är ju ingen fara, det är ju bara att dra bort allt och tvätta.
Med tanke på hur dom har mått denna veckan är jag trots allt nöjd med viktuppgången, vilken idag är
Pan 1121g +157g
Pandora 912g +89g
Bianca 1013g +142g
Cordelia 1019g +94g
Linus 1113g +126g
Callisto 1095g + 108g


Pan









Pandora blev det inga bra bilder på ute...ni ser innebilder här istället




Bianca










Cordelia












Linus










Callisto











Lite blandat








Men se där...Pandora kom med...överst!







Dom flesta bilderna såg ut så här, Cordelia skakar på huvudet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck